دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«۱۲ فروردین» تکمیل کننده انقلاب ۲۲ بهمن مردم ایران

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به رهبری بنیانگذار آن امام خمینی (ره) با حضور آگاه و متعهدانه مردم فهیم و بابصیرت ایران، در رفراندوم ۱۲ فروردین کامل شد و آن‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند.
کد خبر: ۵۱۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۲ - 01April 2022

۱۲ فرودین روز جمهوری اسلامی تکمیل کننده انقلاب ۲۲ بهمن مردم ایران / انتشار در ۱۲ فروردین نوروز ۱۴۰۱گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: انقلاب اسلامی ایران با رهبری و هدایت خمینی کبیر (ره) به عنوان امام و رهبر مردم ایران با شکست حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت به پیروزی رسید. اما از آن مهمتر همه پرسی بود که در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ با حضور تمامی اقشار و گروه‌های مردم ایران کامل شد و تاریخ و دنیا شاهد بودند که مردم ایران نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند.

برگزاری رفراندوم برای انتخاب جمهوری اسلامی از ۸ صبح روز ۱۰ فرردین سال ۱۳۵۸ در داخل و خارج از کشور آغاز شد که با توجه به مشاهدات مردم و مسئولان وقت ازدحام جمعیت از همان ساعات اولیه برگزاری رفراندوم بسیار زیاد و قابل توجه بود. سپس بعد از دو روز که رفراندوم به پایان رسید همانگونه که همه از قبل می‌دانستند و آگاه بودند نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب شد.

اگر بخواهیم دقیق و کامل به «رفراندوم» بپردازیم باید بگوییم که شمارش آرا در شامگاه ۱۱ فروردین ماه به پایان رسید و شمارش آرا نیز در حدود ساعت ۲ بامداد روز ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به پایان رسید و نتیجه این رفراندوم توسط «احمد صدر حاج‌سیدجوادی» وزیر وقت کشور به مردم، مقامات و رسانه‌های داخلی و بین‌المللی اعلام و اطلاع رسانی شد.

اما سوال مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است که چند درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند؟ موضوع مهم اینجاست که با توجه به اینکه واجدین شرایط شرکت در انتخابات ۲۰ ملیون ۸۵۷ هزار و ۳۹۱ نفر بودند تعداد ۲۰ میلیون ۳۰۹ هزار و ۵۹۵ نفر در این انتخابات شرکت کردند. بر این اساس چیزی در حدود ۹۷ درصد از مردم ایران در این انتخابات شرکت کردند.

رفراندوم انتخابات جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز برگزار شد که از مجموع ۱۳۰ هزار و ۵۱۳ رای اخذ شده از ایرانیان خارج از کشور ۱۱۸ هزار و ۶۹ نفر رای به انتخاب جمهوری اسلامی به عنوان نظام ایران «آری» گفتند.

روز جمهوری اسلامی ایران آنقدر در تاریخ انقلاب اسلامی مهم و بااهمیت است که مقام معظم رهبری نیز در فراز‌هایی از سخنان خود فرمودند: «روز جمهوری اسلامی جزء مهمترین و پربرکت‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین روز‌های تاریخ ما است». ایشان در جای دیگری گفتند: «انقلاب اسلامی ایران موجب ولادت مولود پربرکتی به نام جمهوری اسلامی شد». رهبر انقلاب اسلامی در صحبت دیگری بیان کردند: «دوازدهم فروردین روز زنده شدن اسلام است». ایشان در جای دیگری فرموده بودند: «۱۲ فروردین سالروز تحقق وعده حق تعالی است». در نهایت نیز امام خامنه‌ای در جریان سخنرانی دیگری گفتند: «روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است که یکی از مهم‌ترین اعیاد امت ما در میان ایام الله و خاطره‌های انقلاب به حساب می‌آید».

اما از همه مهمتر اهمیت و جایگاه روز جمهوری اسلامی را باید در کلام امام خمینی (ره) جستجو کرد. ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بودند: «ملت ما باید این روز (دوازدهم فروردین) را زنده نگه دارند». امام خمینی (ره) همچنین در فراز دیگری از صحبت‌های خود فرموده بودند: «۱۲ فروردین روز غلبه جنودالله برجنود شیطان است». ایشان در کلامی دیگر گفته بودند: «صبحگاه ۱۲ فروردین - که روز نخستین حکومت الله است، از بزرگترین اعیاد مذهبی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند». همچنین در جای دیگری عنوان کرده بودند: «۱۲ فروردین روزی است حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست». در نهایت نیز ایشان اظهار کرده بودند: «۱۲ فروردین روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فروریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست».

در پایان باید گفت مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به ثمر نشست و نظام جمهوری اسلامی برای نخستین بار بعد از ۲۵۰۰ سال سلطنت در ایران استقرار پیدا کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار