با حضور مسئولین شهرستان سرپل ذهاب صورت گرفت:

یادمان شهید«ادبیان» در سرپل ذهاب رونمایی شد

آآیین رونمایی از یادمان شهید «حسین ادبیان» امروز در شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳ - 20March 2022

یادمان شهید«ادبیان» در سرپل ذهاب رونمایی شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، امروز طی مراسمی آیین رونمایی از یادمان شهید «حسین ادبیان» در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه با حضور فرماندار، سرپرست تیپ ۷۱ پ.م پادگان ابوذر ، مسئولین شورای اداری شهرستان برگزار شد.

«نورالدین فرزادی پور» فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در این مراسم اظهار داشت: بازی دراز قداست دارد و درببن مدافعین دفاع مقدس و ملت ایران ارزش و اعتبار دارد چون قدمگاه شهداست.

وی افزود: بازی دراز با ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان از چنگ دشمن بعثی آزاد شده و برای همیشه استوار مانده است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: شهید ادبیان یکی از عزیزترین شهدای آزادسازی بازی دراز است که در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید ، وی در تاریخ دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور داشته و در اتمام قائله های مختلف نقش مهمی داشته است .

فرزادی پور گفت: شهید ادبیان در وصیتنامه خود از خداوند طلب شهادت کرده که به این مقام نائل می شود و اکنون یادمان این شهید گرانقدر در قله ۱۱۵۰ بازی دراز محل شهادت این شهید بنا شده و به افتتاح رسید.

در ادامه سرهنگ «یدالله شهلایی» سرپرست تیپ ۷۱ پ.م پادگان ابوذر شهرستان سرپلذهاب گفت:ارتفاعات بازی دراز یکی از نقاط استراتژیک منطقه است که بر سه شهرستان گیلان‌غرب ، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین تسلط دارد.

وی بیان داشت: آزادسازی ارتفاعات بازی دراز در دوران دفاع مقدس بسیار مهم بود و شهدای بسیاری در این راه به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: شهید ادبیان یکی از بارزترین شهدای عملیات بازی دراز است که در سال ۱۳۶۰ شربت شهادت را در این نقطه نوشیدند، شهید ادبیان قبل از دفاع مقدس در آزادسازی پاوه و قائله کردستان در کنار شهید چمران نقش بسزایی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار