حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در مراسم آغاز دهه کرامت در قم:

امروز عدم اتحاد، جهان اسلام را تهدید می‌کند

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: آنچه که امروز جهان اسلام را تهدید می کند، عدم اتحاد و پراکندگی است که باعث شده برخی در خاک و خون غوطه ور باشند.
کد خبر: ۵۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ - 17August 2015

امروز عدم اتحاد، جهان اسلام را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی امروز یکشنبه در مراسم آغاز جشن های دهه کرامت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به استیذان خود از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در این مراسم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری سلام گرم خود را به خواهران و برادران شرکت کننده در این مراسم ابلاغ فرمودند.

 وی سپس با اشاره اینکه برخی از سردمداران کشورها وحدت را کنار گذاشته اند، افزود: آنچه که امروز جهان اسلام را تهدید می کند، عدم اتحاد و پراکندگی است که باعث شده برخی در خاک و خون غوطه ور باشند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اتحاد و برادری در سایه ایمان و مودت اسلامی از برنامه های نظام جمهوری اسلامی است، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جنگ های صلیبی از گذشته تاکنون ادامه داشته و زمانی صحن مسجدالاقصی را خون گرفته بود، که این مساله موقعی اتفاق افتاد که افرادی بی غیرت این مکان مقدس را ارزان فروختند.

وی با بیان اینکه شاهد بودیم که کودکی 18 ماهه درمیان شعله های آتشی که صهیونیست ها برافروخته بودند ، خاکستر شد و پدرش نیز به شهادت رسید، ابراز کرد: شبی نیست که مسلمانان در خون خود غوطه ور نشوند، مردم یمن که جز اسلام خواهی چیز دیگری را نمی خواهند، اینگونه در بمباران ها کشته و خانه هایشان ویران می شوند.

محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره به ویژگی های رهبری امام خمینی (ره) گفت: ایشان آرزوی دیرینه علمای اسلام را با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت قرآن در جامعه پیاده کرد، آن هدفی که پیامبران الهی از اول تا آخر به دنبال آن بودند را درنظام جمهوری اسلامی نهادینه نمود.

وی افزود: به برکت این نظام و انقلاب اسلامی در راس حکومت یک فقیه و مجتهدی قرار دارد که عالم به زمان خویش است.

محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه دهه کرامت از ابتکارات بسیار جالب برای تکریم و تعظیم اهل بیت(ع) است ،گفت: این دهه از اول ذی القعده مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز می شود و در میانه آن تعظیم و تکریم حضرت احمد بن موسی معروف به شاه چراغ فرزند ارشد امام موسی بن جعفر پیشوای هفتم شیعیان است.

رییس دفتر رهبرمعظم انقلاب افزود: این امامزاده شخصیت والایی دارد از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به یادماندنی به فارس برای اولین بار این حرم را سومین حرم اهل بیت (ع) نامگذاری کردند و گفتند حرم اول اهل بیت(ع) حرم امام رضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان و حرم دوم اهل بیت(ع) حرم حضرت معصومه(س) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار