برای اولین بار در ایران؛

عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته در دانشگاه علوم پزشکی ارتش انجام شد

برای اولین بار در ایران عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته و با کمک سیستم اندوسکوپی توسط دکتر علیرضا بسطام‌پور فوق‌تخصص جراحی ستون فقرات در بیمارستان علوم پزشکی ارتش انجام شد.
کد خبر: ۵۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵ - 27October 2013

عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته در دانشگاه علوم پزشکی ارتش انجام شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس علیرضا بسطامپور، ارتوپد و فوق تخصص ستون فقرات و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به همراه احسان فلاح متخصص ارتوپد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، اولین عمل جراحی ستون فقرات را به روش بسته در دانشگاه علوم پزشکی ارتش، بیمارستان امام رضا(ع)انجام دادند.

بسطامپور به مزایای این روش اشاره کرد و افزود: در این نوع عمل جراحی بدون این که عضلات آسیب ببینند و خونریزی به وجود بیاید موضع مورد نظر را در حد 2 تا 3 سانتیمتر برش داده و وسیلهگذاری میکنیم.

وی در ادامه اذعان داشت: در این روش نخاع و ریشههای آن آزاد شده و در عین حال ثبات ستون فقرات حفظ میشود و ستون فقرات در ادامه خشک میشود.

فوق تخصص ستون فقرات افزود: این روش به مدت یکسال است که در کشورهای اروپایی انجام میشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: در تمام جراحیهای ستون فقرات نیاز به وسیلهگذاری و پیچ گذاری می­باشد اما از این به بعد از این روش استفاده میشود چرا که این روش برای بیمار راحتتر است.

وی به مزایای عمل جراحی به این روش اشاره کرد و افزود: در این روش، عضلات بیمار آسیب نمیبیند و بیمار روز بعد از عمل میتواند به زندگی عادی خود برگردد؛ همچنین در بعضی از بیماریها که نیاز به بیهوشی ندارد میتوان با بیحسی موضعی آن را انجام داد.

بسطامپور وجه تمایز دیگر عمل جراحی به این روش را نداشتن خونریزی و برش کمتر دانست و افزود: چون برش کمتر است عفونت نیز کمتر خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روش قدیمی ما پیچ میگذاشتیم و این پیچ بعد از مدتی شل یا شکسته میشد و متأسفانه دوباره نیاز به عمل بود اما در این روش جدید با برداشتن فشار از نخاع، هم ثبات ایجاد میکنیم هم پیچ میگذاریم و دیگر در این عمل پیچها نمیشکند و ما نیاز به جراحی دوباره نداریم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
0
آرزوی موفقیت
کاش میشد با دکتر بسطام پور در ارتباط بود
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار