مجروح شدن ۲ نظامی آمریکایی در سوریه

پس از گزارش رسانه‌ها درباره حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش از مجروح شدن ۲ نظامی آمریکایی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ - 07April 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که دو نظامی آمریکایی در نزدیکی دیرالزور سوریه مجروح شده‌اند.

همچنین شبکه «العربیه» به نقل از ائتلاف بین‌المللی گزارش داد که دو نظامی آمریکایی در یک حمله غیرمستقیم به «القریه الخضراء» در نزدیکی دیرالزور مجروح شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که خبرگزاری «اسپوتنیک» ساعاتی پیش به نقل از یک منبع در ائتلاف خبر داده بود که به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» حمله راکتی شده است.

منابع محلی سوریه در این‌خصوص به اسپوتنیک خبر دادند که در پی حمله راکتی به میدان نفتی العمر، در پایگاه آمریکا آتش شعله‌ور شده است. این منابع گفتند که حمله بامداد امروز و توسط عده‌ای افراد ناشناس انجام شده است.

منابع یادشده همچنین اضافه کردند که به علت محاصره فوری منطقه توسط نیرو‌های آمریکایی هنوز نمی‌توان از تلفات احتمالی اطمینان حاصل کرد. پس از حمله، نیرو‌های آمریکا به سرعت مبدأ حمله را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند و همزمان جنگنده‌ها و پرنده‌های شناسایی آمریکا در آسمان شمال شرق استان دیرالزور به پرواز درآمدند.

این دومین بار است که پایگاه نیرو‌های آمریکایی در میدان نفتی العمر در ماه جاری میلادی هدف حمله قرار می‌گیرد. پایگا‌های آمریکا در ماه‌های گذشته هم چندین بار هدف حملات راکتی قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار