مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خبر داد؛

حمایت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان از فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس

«موسوی» به اقدامات اداره کل حفظ آثاز و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در حمایت از چاپ کتاب و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام شده است.
کد خبر: ۵۱۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲ - 12April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، سرهنگ پاسدار سید «شمس‌الدین موسوی» امروز در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌های متعددی در راستای زنده نگهداشت یاد و خاطره شهدا اجرایی می‌کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امورات این اداره کل را فراتر از حفظ آثار سپاه اعلام کرد و گفت: این اداره کل وابسته به جناح و حزب سیاسی خاصی نیست و فراجناحی در راستای منویات مقام معظم رهبری و نظام حرکت می‌کند.

وی در ادامه به برخی از اقدامات این اداره کل در حمایت از چاپ کتاب و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام شده است.

موسوی به ساخت باغ موزه دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان به موقع آغاز شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه احداث این باغ موزه بیش از ۱۰ سال است که در زنجان آغاز شده است، گفت: فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس این استان با هدف نمایش آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پاییز امسال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان  کرد: در صورتی که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که به سربازی نرفته‌اند، تحقیق، پژوهش و پایان نامه در حوزه دفاع مقدس داشته باشند و در این رابطه با حوزه آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌های دفاع مقدس ارتباط بگیرند، از مدت زمان خدمت سربازی آنها کاسته خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه مدت کسر خدمت سربازی در ازای انجام پژوهش‌های دفاع مقدس و یا ارائه پایان نامه در این باره 2 تا 9 ماه است، تصریح کرد: این اداره کل آماده انعقاد قرارداد در این زمینه با دانشگاه آزاد است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه به موضوع استفاده از اساتید متخصص دفاع مقدس در درس تخصصی این عنوان در دانشگاه آزاد تأکید کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار اسامی این اساتید را برای همکاری با دانشگاه در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه ارائه دروس تخصصی از سوی یک فرد غیرمتخصص گاها موجب برداشت‌های ناثواب می شود، افزود: امیدواریم این موضوع نیز با همکاری دانشگاه انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار