معرفی کتاب؛

شهید «سید جلال حبیب‌ الله پور»

کتاب یادنامه سردار شهید «سید جلال حبیب‌ الله پور» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۱۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ - 16April 2022

شهید «سید جلال حبیب‌ الله پور»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، یادنامه سردار شهید «سید جلال حبیب‌ الله پور» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» با پژوهش و تألیف «مصیب معصومیان» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سال ۵۰۰ نسخه پالتویی در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید.

در این کتاب عناوین «تولد، کودکی»، «جوانی و فعالیت‌های انقلابی»، «آغاز زندگی مشترک»، «خاطرات من و بابا»، «عضویت و حضور در سپاه»، «فضایل رفتاری به روایت دوستان»، «شهید چمران گردان صابرین»، «رفاقت و شهادت حبیب لشکرم» و «لحظات ناب عروج به روایت همسر شهید» را می‌خوانیم.

در بخشی از کتاب آمده است:

اوایل ازدواج‌مان هرچه می‌خرید، در دفتری یادداشت می‌کرد. می‌خواست که حساب خرج ماهانه را داشته باشد. حقوقش هم کم بود. تا اینکه به مجتمع سازمانی سپاه رفتیم. این‌جا به من دو هزار تومان می‌داد و با همین مبلغ که این روزها اصلا به حساب نمی‌آید، کلی خرید می‌کردم. تازه دویست تومان هم زیاد می‌آوردم. از همان روزهایی که از پدر و مادرش جدا شدیم و رفتیم به خانه خودمان، خمس سالانه را مشخص کرد. خمس خیلی برایش مهم بود و توجه ویژه‌ای به این مسئله داشت.

***

بیشتر اعیاد خصوصا عید قربان و غدیر را در مأموریت بود. او نبود و ما به جایش سفره عید غدیر را پهن می‌کردیم. اگر بود که روزه هم می‌گرفت. می‌گفتم: تو میزبانی، نمیشه که خودت به چیزی لب نزنی. می‌گفت: برای من آجیل و چای و میوه بگذار. مهمون‌ها رو سرگرم می‌کنم که متوجه نشن و واقعا هم از پس این حرفی که زده بود، برمی‌آمد، با این‌که خیلی مهمان می‌آمد خانه‌مان و رفت و آمدها زیاد بود عیدی را در بشقاب می‌گذاشت و تقدیم می‌کرد. اهل تزئین کردن عیدی نبود. اسکناسی که هدیه می‌داد، نو و دست نخورده بود. گاهی هم فاطمه زهرا عیدی‌ها را در کیسه کوچکی می‌گذاشت و برای روز عید نگهداری می‌کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها