در ادامه واکنش‌های جهانی؛

«أنصارالله» یمن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را بشدت محکوم کرد

جنبش «أنصارالله» یمن در ادامه واکنش‌های گسترده به هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد، این اقدام را بشدت محکوم کرد.
کد خبر: ۵۱۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ - 20April 2022

«أنصارالله» یمن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را بشدت محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش أنصارالله یمن هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد و خواستار ممانعت از اینگونه رفتار‌ها شد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره دولت نجات ملی یمن همچنین خواستار مجازات عاملان این اقدام ضد دینی شده است. عبدالسلام همچنین از کشور‌های اسلامی خواست که پیامی جدی به دولت سوئد ارسال و تدابیر لازم در این باره اتخاذ کنند.

روز گذشته هم «حزب‌الله» لبنان به اقدام افراط گرایان در سوئد در هتک حرمت به ساحت قرآن کریم واکنش نشان داد. حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای، این اقدام را به شدت محکوم کرد. حزب‌الله لبنان در بیانیه خود در این زمینه آورده است: هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم به مثابه اهانت عامدانه به دین اسلام و تعدی آشکار به کتاب خداوند است. این اقدام به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.

در ادامه بیانیه حزب‌الله آمده است: اقدام زننده اخیر در سوئد بار دیگر یاد کاریکاتور‌های ننگین و موهن به پیامبر اسلام (ص) را در اذهان زنده کرد. لازم است که مقامات سوئد عاملان این اقدام مجرمانه را مجازات کنند.

حزب الله در بیانیه صادره در زمینه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد همچنین عنوان کرده است که دولتمردان سوئد باید تدابیر بازدارنده‌ای را به منظور ممانعت از رخ دادن اتفاقات مشابه اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار