دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در "جیزان"/ هلاکت تروریست‌های "القاعده" در ابین و البیضاء

ارتش و کمیته‌های مردمی با حمله به تروریست‌های القاعده و مزدوران عربستانی سعودی در استان‌های ابین و البیضاء خسارت مالی و جانی زیادی به آنها وارد کردند.
کد خبر: ۵۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ - 25August 2015

پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نزدیک به پنج ماه است که حملات هوایی سنگین و بیوقفه عربستان سعودی علیه یمن ادامه دارد و جنگندههای این کشور از زمان شروع این حملات، منازل، مساجد، مدارس، خیابانها، روستاها، شهرها، جادهها و ... را مورد هدف قرار میدهند و میان مناطق مسکونی و نظامی هیچ تفاوتی قائل نمیشوند.

این حملات نه تنها منجر به تضعیف یمنیها نشده است بلکه ارتش و کمیتههای مردمی این کشور به مواضع نظامی عربستان سعودی ضربات مهلکی را وارد کرده و موفق شدهاند بخشهایی از خاک عربستان را به کنترل خود در آورد.

براساس این گزارش یمنیها در پی عقبنشینی نیروهای انصارالله از بعضی مناطق جنوبی حملات خود را در مناطق مرزی عربستان شدت بخشیدهاند. یکی از اهداف عقبنشینی نیروهای انصارالله وارد کردن ضربات بیشتر به مواضع سعودی در شمال یمن اعلام شده است.

در همین راستا منابع خبری از پیشروی ارتش و کمیتههای مردمی یمن به داخل خاک عربستان خبر دادند.
 
براساس این گزارش شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد که ارتش و کمیتههای مردمی یمن مجتمع «قوی» عربستان در شهر الخوبه و موضع نظامی «غرف الشیخ» در منطقه جیزان را به کنترل کامل خود در آوردند و دو خودروی نظامی را نیز در این موضع منهدم کردند.
 
همچنین ارتش و کمیتههای مردمی یمن کنترل مواضع نظامی «الفریضه»، «دار النفر»، «الملحمه» و «المشعل» را در منطقه جیزان نیز به دست گرفتند.
 
این موفقیتها از سوی ارتش و کمیتههای مردمی یمن درحالی بود که ارتش عربستان سعودی در چند حمله تلاش کرد تا این مواضع را بازپس بگیرند ولی شکست خوردند.
 
از سوی دیگر واحد اطلاع رسانی جنگ یمن از تداوم کنترل تا این لحظه بر همه مواضعی خبر داد که دو روز قبل از آن به کنترل ارتش و کمیتههای مردمی در آمده بود.
 
 
در جبهه داخلی نیز خبر میرسد که یگانهای ارتش و کمیتههای مردمی 8 خودروی زره پوش هامر و برادلی اماراتی تروریستهای القاعده و مزدوران عربستانی را که قصد نفوذ به منطقه «مکیراس» دراستان البیضاء از «عقبه ثره» را داشتند منهدم و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رسانده و شمار دیگری را به اسارت گرفتند.
 
این در حالی است که شهر صنعا نیز دیروز (دوشنبه) شاهد تظاهرات گسترده و بی سابقهای بود که تظاهر کنندگان با صدور بیانیهای حمایت مجدد خود از ارتش و کمیتههای مردمی و مخالفت با تجاوزگری و استقرار القاعده در جنوب یمن با حمایت عربستان و امارات اعلام کردند.
 
گفتنی است؛ عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) حملات گستردهای را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کردهاست؛ تاکنون این کشور تحت محاصره همه جانبه عربستان سعودی قرار گرفته که این محاصره روند کمک رسانی به جنگ زدگان و نیازمندان یمنی را با دشواری مواجه ساخته است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار