اسپوتنیک به نقل از منبعی میدانی:‌ آمریکایی از داعش در سوریه حمایت می‌کند

یک منبع میدانی خبر داد که نظامیان تروریست آمریکا در منطقه «التنف» در جنوب شرق سوریه، حمایت زیادی از داعش می‌کنند و وظیفه حمایت لجستیک و نظامی تروریستها را بر عهده دارند.
کد خبر: ۵۱۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ - 23April 2022

اسپوتنیک به نقل از منبعی میدانی:‌ آمریکایی از داعش در سوریه حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حملات هوایی برای سومین هفته متوالی به مواضع تروریست‌های داعش در منطقه بیابانی سوریه بین استان‌های رقه، حماه و حمص در این کشور ادامه دارد.

یک منبع میدانی بلندپایه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عناصر داعش در حال حاضر، تحرکات بسیاری در صحراهای حماه و رقه دارند و پهپادهای شناسایی نیز مقرهای این گروه تروریستی را شناسایی کرد.

به گفته این منبع، جنگنده‌های روسی در پی این تحرکات وارد عمل شدند و ۱۸ بار حمله کردند که در پی آن، چهار مقر داعش منهم شد و در پی آن، ۴۰ نفر از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.

وی همچنین خبر داد که نظامیان تروریست آمریکا در منطقه «التنف» در شرق سوریه، حمایت زیادی از داعش می‌کنند و وظیفه حمایت لجستیک و نظامی تروریستها را بر عهده دارند. این حمایتها از طریق مسیرهای فرعی به دست داعش می‌رسد که صحراهای رقه و حماه را به هم وصل می‌کنند.

این منبع تصریح کرد، طی سه هفته گذشته، جنگنده‌های روس، با حملات پیش‌دستانه مواضع و راههای امدادرسانی به داعش در صحرای سوریه را بمباران می‌کنند و بدین ترتیب، تحرکات داعش برای حمله به کاروانهای تجاری و مواضع ارتش سوریه ناکام مانده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد، ارتش سوریه همچنان در حال پاکسازی گسترده چندین محور در مناطق بیابانی این کشور است تا بتوانند به حضور عناصر باقی مانده داعش در این منطقه پایان دهد.

صحرای سوریه در حال حاضر، محل جولان شماری از تروریستهای داعش شده است. جنگنده‌های آمریکایی نیز از این عناصر حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها