امام جمعه قصرشیرین:

بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام صالحی گفت: بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همه انسان‌های آزاده و همه مسلمانان باید برای بزرگداشت آن اقدام کنند و باید تا محو رژیم صهیونیستی این روز را باشکوه‌تر از همیشه برگزار نمایند.
کد خبر: ۵۱۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ - 29April 2022

بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است به گزارش دفاع‌پرس  از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته و سخنرانی روز جهانی قدس با گرامیداشت این روز و قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی، اظهار داشت: بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همه انسان‌های آزاده و همه مسلمانان باید برای بزرگداشت آن اقدام کنند و باید تا محو رژیم صهیونیستی این روز را باشکوه‌تر از همیشه برگزار نمایند.

وی بیان داشت: روز قدس امسال هم به دلیل برگزاری آن پس از ۲ سال محدودیت‌های بیماری جهان‌گیر کرونا و شرایط زمانی و حساسیت‌های مقطع کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که آن را از روز قدس سال‌های قبل متفاوت کرده است.  

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: ابتکار بی‌نظیر حضرت امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس دشمنان اسلام و قدس شریف را  غافلگیر کرد.

وی اضافه کرد: حضرت امام با این اقدام استراتژیک، به رژیم صهیونیستی و حامیانش فهماند که از این پس نه قدس و نه مردم فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در سرتاسر جهان تنها نیست و پس از این نام‌گذاری، روز قدس تبدیل به نمادی برای بیداری همه ملت‌های آزاده و به‌ویژه مسلمانان شد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی و به‌ تبع‌ آن تاکید بی‌شمار حضرت امام خامنه‌ای بر بزرگ‌داشت این روز دست‌آوردهای بی‌شماری را برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه‌داشتن آرمان قدس داشته است که از آن‌جمله می‌توان به جلوگیری از عدم فراموشی مساله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان اشاره کرد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: رژیم‌ صهیونیستی به‌ همراه سران خائن برخی دول عربی به‌صورت هدفمند سعی در به فراموشی سپردن مساله قدس و فلسطین در افکار ملت‌های اسلامی و در وهله بعدی ملت‌های آزاده جهان داشته‌اند و اگر پیروزی انقلاب اسلامی و توجه ویژه امام خمینی(ره) و اهتمام و حساسیت رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مساله قدس و مردم فلسطین نبود دشمنان اسلام در فراموشی مظلومیت فلسطین و قدس با اجرای برنامه‌های مانند عادی‌سازی روابط اعراب- اسراییل می‌توانستند، موفق عمل کنند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: از دیگر دستاوردهای مهم ابتکار امام خمینی(ره) در اعلام روز قدس، نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجر دهنده بین‌المللی و ایجاد روحیه اعتماد بنفس در میان مردم و جوانان فلسطینی به مثابه دمیدن روح در کالبد بی‌رمق انتفاضه و ایجاد فصلی جدید و تغییر بنیادین در شکل و ماهیت مبارزه برعلیه رژیم‌ صهیونیستی بود.

وی یادآور شد: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که بسیاری از معادلات به نفع آرمان آزادسازی فلسطین تغییر یافته است و رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان احساس می‌کند که موجودیت جعلی آن در خطر سقوط و اضمحلال است.  

امام جمعه شهرستان قصرشیرین  گفت: امروز اجماع‌سازی در میان جامعه فلسطینی درباره مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادسازی فلسطین بیش از هر زمان دیگری است و  با امضای سازش نامه اسلو از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین در سال ۱۹۹۳ و تغییر راهبرد این سازمان از مقاومت مسلحانه به گفت و گوی سیاسی برای حل بحران، جامعه فلسطینی دچار ۲گانگی و اختلاف‌نظر شد.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: ناکامی جریان سازش در ۲۸ سال گذشته و شهرک‌سازی وسیع رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، مردم را به این نتیجه رسانده است که این راهکار نتیجه نمی‌دهد و اکنون اکثریت قاطع مردم از راهکار مقاومت حمایت کنند و آن را تنها راه پایان دادن به اشغال می‌دانند.  

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: تحولات جهان اسلام در سال‌های گذشته به‌خوبی نشانگر این واقعیت است که انقلاب اسلامی ایران نیرو و نشاط لازم را در جهت به حرکت درآوردن مسلمانان با حضور رهبری آگاه و با تکیه بر اصول محکم دین اسلام و قرآن کریم به‌منظور مبارزه با هرگونه ظلم و ستم ایجاد نموده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت روز کارگر گفت: منزلت والای کار و کارگر در فرهنگ اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی به برکت اعتنا و اهتمام امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای، دوباره تبدیل به یکی از اصلی‌ترین گفتمان‌های جمهوری اسلامی شد و این منزلت اما در این شرایط که کشور عزیزمان درگیر جهاد اقتصادی نفس‌گیری با نظام سلطه است، بیش از پیش بروز و ظهور یافته است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین همچنین با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری  اظهار داشت: شهید مطهری با چهار ویژگی اسلام‌شناسی، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمنی‌شناسی در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری می کند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: در آیات و روایات و هم‌چنین در دیدگاه اندیشمندان اسلامی نقش معلم به‌عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژه‌ای دارد و این مهم تا جایی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به صراحت از صلاحیت و شایستگی‌های معلمی صحبت به میان آمده است، معلم در جمهوری اسلامی، تراز عملکردی می‌خواهد، تراز او در رفتار و کردار، التزام انقلابی به اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی با بزرگداشت روز شوراهای اسلامی نیز گفت: شوراهای اسلامی در شهرها و مراکز استان ها نقش بسیار مهم اساسی را ایفا می‌کند و می توانند در بازسازی شهرها و ایجاد مبلمان شهری و توسعه شهری قدم های مهمی را بردارند و هماهنگی شوراهای شهرها با مسوولان شهری بسیار حایز اهمیت است که در تعامل و همکاری و همفکری شهرها تحول توسعه پیدا می‌کند و این طرح تحول و توسعه به نفع مردم خواهد بود و در جهت رفاه مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار