فرمانده قراگاه منطقه‌ای غرب نزاجا:

شهید «شیرودی» در آزادسازی ارتفاعات بازی دراز نقش مهمی داشت

امیر«طاهری» گفت:شهید شیرودی در دوران دفاع مقدس نیز نقش مهمی در جبهه محور غرب خصوصا در آزاد سازی ارتفاعات باز ی دراز داشت.
کد خبر: ۵۲۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲ - 05May 2022

شهید «شیرودی» در آزاد سازی ارتفاعات باز ی دراز نقش مهمی داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، امیر سرتیپ دوم ستاد «سلیمان طاهری» فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا در مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان «علی‌اکبر قربان شیرودی» که در یادمان این شهید والامقام در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد اظهار داشت: شهید یک واژه پاکی است که مختص انسان‌هایی می‌شود که با خداوند معامله کرده‌اند و توفیق رسیدن به شهادت شامل هر انسانی نمی‌شود.

وی افزود: شهادت مختص انسان های پرتلاش، بی ادعا، ولایتمدار، بی ریا و کسانی می شود که منافع کشور را بر منافع شخصی ترجیح می دهند و فراق از مادیات و دنیا فقط به دنیال اجرای فرامین خداوند، اسلام، قرآن و ولی فقیه هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا با بیان اینکه شهید دارای ویژگی های خاصی است که مورد عنایت خداوند قرار می گیرند و به فوز عظیم شهادت نائل می شوند ادامه داد: افراد زیادی بودند که آرزوی شهادت در راه خداوند را داشتند اما چون به آن درجه ای از اخلاص نرسیده بودند خداوند شهادت را نصیب آن ها نکرد بنابراین شهادت از دست رفتنی نیست بلکه به دست آوردنی و آغاز حیات دیگری است.

امیر طاهری اذعان داشت: شهدا به صورت آگاهانه مسیر حق را انتخاب کرده و به عنوان اسوه راه را امروز به ما نشان داده اند.

وی با اشاره به رشادت های شهید شیرودی در دفاع مقدس افزود:شهید شیرودی یک نیروی انقلابی و شجاع بود که قبل از انقلاب فعالیت های انقلابی داشت در زمان انقلاب و قائله کردستان رشادت های بسیاری انجام داد و نقش مهمی در جمع کردن قائله کردستان داشت.

فرمانده قرارگاه غرب نزاجا گفت: شهید چمران در مورد شهید شیرودی می گوید«شهید شیرودی فروغ درخشان پاوه بودند و در جلوگیری از سقوط پادگان سقز نقش بسیار مهمی داشتند.»

وی در پایان افزود: شهید شیرودی در دوران دفاع مقدس نیز نقش مهمی در جبهه محور غرب خصوصا در آزاد سازی ارتفاعات بازی دراز داشت.

انمتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها