برگزاری دومین یادواره شهدای گردان مالک در مازندران

دومین یادواره شهدای گردان مالک اشتر لشکر ویژه 25 کربلا، 9 آبان در شهرستان آمل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵ - 29October 2013

برگزاری دومین یادواره شهدای گردان مالک در مازندران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، دومین یادواره شهدای گردان مالک اشتر لشکر ویژه 25 کربلا پنجشنبه 9 آبان و از ساعت 9 صبح در حسینیه ثارالله سپاه آمل با حضور رزمندگان این گردان، خانواده های شهدا و امت حزب الله و قدرشناس مازندران برگزار میشود.


در این مراسم که با حضور حجتالاسلام سید مظاهر حسینی از دفتر مقام معظم رهبری برگزار میشود، سردار مرتضی قربانی (فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس، رئیس موزه دفاع مقدس و مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح) سخنرانی کرده و حاج اصغر صادقنژاد ( نوحه سرای جزیره مجنون و از یادگاران 8 سال دفاع مقدس ) به مداحی خواهد پرداخت.


بر پایه این گزارش ، گردان مالک از گردانهای ریشهدار و دلیر لشکر ویژه 25 کربلا بود که رزمندگان آن همچون مالک اشتر با فرمان حضرت امام(ره) به میدان های نبرد میتاختند.


از سرداران شهید به نام این گردان میتوان شهید حمیدرضا نوبخت، شهید علیرضا بلباسی، شهید مهدی خوش سیرت، شهید خلیل زالپولی، شهید علی اکبر آویش، شهید حشمتالله طاهری و شهید اباذر محمودی را نام برد.
از بازماندگان این گردان نیز میتوان سردار جانباز غلامرضا بابایی، سردار علیجان میرشکار، حاج یونس محسنپور، حاج حسین نامنژاد، آزاده سرافراز مصطفی علی اکبری، و حجتالاسلام داوود صمدی آملی را نام برد.


گردان مالک در سختترین عملیاتهای آفندی و پدافندی، یکی از گردانهای تأثیرگزار لشکر ویژه 25 کربلا بود که حماسههای این گردان در تاریخ دفاع مقدس ثبت و مشهود است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار