بازدید اساتید و دانشجویان دافوس آجا از پایگاه دریایی منجیل

اساتید و دانشجویان دانشگاه جنگ ارتش از قابلیت‌ها و توانمندی‌های مرکز آموزش تکاوران و تفنگداران دریایی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) منجیل بازدید کردند.
کد خبر: ۵۲۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ - 24May 2022

بازدید اساتید و دانشجویان دافوس آجا از پایگاه دریایی منجیلبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در راستای مأموریت محورشناسی و شناخت محیط داخلی و پیرامونی کشور‌های همجوار، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) از قابلیت‌ها و توانمندی‌های مرکز آموزش تکاور و تفنگداران دریایی قمر بنی‌هاشم (ع) منجیل بازدید کردند.

در این بازدید، امیر دریادار دوم «گودرز بهرامی» فرمانده مرکز آموزش تکاور و تفنگداران دریایی قمر بنی هاشم (ع) منجیل ضمن عرض خیر مقدم و بیان تاریخچه‌ای از پایگاه منجیل، به فعالیت‌های آموزشی و توانمندی‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: منطقه منجیل دارای اقلیم‌های متنوع آب و هوایی، دشت، جنگل و کوهستان است. این تنوع اقلیم و آب و هوا این منطقه را به محل مناسبی برای آموزش هرچه مطلوب‌تر تکاوران دریایی تبدیل کرده است.

وی در خصوص تعامل خوب این مرکز با دانشگاه فرماندهی و ستاد گفت: تعاملات آموزشی این مرکز و دانشگاه فرماندهی و ستاد برکات بسیاری را به دنبال داشته است و ما امروز شاهد هستیم که افسران دیگر یگان‌ها از سایر نیرو‌های مسلح جهت طی دوره‌های آموزشی به فراخور نیاز در این مرکز آموزش می‌بینند.

وی در پایان گفت: امروز با وجود افسران با دانش و متخصص در ارتش جمهوری اسلامی ایران و بهره‌مندی از تجهیزات به‌روز آمادگی کامل داریم در هر عملیاتی مقتدرانه عمل کنیم و سرافراز باشیم.

در ادامه، سرهنگ ستاد «محمدحسن احمدزاده» رئیس تیم اعزامی به مأموریت محورشناسی در محور قزوین _ رشت با ابراز خرسندی از حضور در جمع تکاوران دریایی گفت: اجرای مأموریت محورشناسی موجب رفت و آمد‌ها و افزایش تعامل بین نیرو‌ها و آگاهی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های سایر یگان‌ها و سبب ایجاد درک مشترک افسران در نیرو‌های مختلف از یکدیگر می‌شود.

وی با بیان اهمیت نقش آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آموزش، عامل مهم برترساز در ارتش بوده و اگر امروز شاهد موفقیت‌های چشمگیر در نیرو‌های چهارگانه ارتش علی‌الخصوص نیروی دریایی هستیم به دلیل وجود مجموعه‌ها و مراکز آموزشی سرزنده و باطراوت مثل این مرکز است.

سرهنگ احمدزاده در پایان با اشاره به اهمیت حضور افسران دافوس به عنوان فرماندهان آینده رده میانی و بالای ارتش در یگان‌های مختلف گفت: حضور افسران دافوس در یگان‌های مختلف آجا می‌تواند خلاقیت و نوآوری‌های در نیرو‌ها را توسعه دهد و موجبات تعاملات و هم افزایی نیرو‌ها را فراهم کند.

در پایان، دانش‌پایه‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرکز یادشده مورد بازدید هیئت اعزامی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها