دریادار سیاری در حاشیه دیدار با فرمانده نیروی دریایی قزاقستان

امنیت دریای خزر فقط باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر تأمین امنیت دریای خزر توسط کشورهای این منطقه گفت: ما سعی بر تبادل تجربیات با قزاقستان داریم و قول همکاری در این زمینه را به آنان داده‌ایم.
کد خبر: ۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱ - 29October 2013

امنیت دریای خزر فقط باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار "حبیبالله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار با "ژاندار بیک ژانزاکف" فرمانده نیروی دریایی قزاقستان، با اشاره به همسایگی کشور قزاقستان با ایران در دریایی خزر اظهار داشت: این دیدار به منظور افزایش سطح همکاریها در زمینه ابزار دانشی، تعمیر، نگهداری، ساخت کشتیهای جنگی و انجام عملیاتهای مختلف در دریای خزر در جهت مبارزه با دزدان دریایی، حفظ محیط زیست و امداد و نجات انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه برای کنترل دریای خزر نیازی به حضور دیگران نیست و ما به کمک دوستان خود امنیت این دریا را تأمین خواهیم کرد، افزود: نظرات مسئولان سیاسی- نظامی قزاقستان نیز بر همین مبناست و آنان نیز علاقهمند به همکاری با ایران هستند.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: ما سعی بر تبادل تجربیات با قزاقستان داریم و قول همکاری در این زمینه را به آنان دادهایم.
 
دریادار سیاری درباره برنامههای سفر فرمانده نیروی دریایی قزاقستان در ایران گفت: ایشان تا بعد از ظهر پنجشنبه در ایران حضور دارد و از مراکز آموزشی و تعمیر و نگهداری در شمال کشور بازدید خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: دریادار ژاندار بیک ژانزاکف همچنین فردا ضمن بازدید از دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، با فرماندهی آموزش نیروی دریایی در رشت نیز دیدار خواهد کرد و در صورت فرصت از نحوه آموزش تکاوران نیروی دریایی نیز بازدید خواهد داشت.
 
دریادار ژاندار بیک ژانزاکف نیز در حاشیه این دیدار با اشاره به روابط خوب میان دو کشور ایران و قزاقستان اظهار داشت: سفر رئیس جمهور قزاقستان به ایران که برای حضور در مراسم تحلیف دکتر روحانی صورت گرفت نشاندهنده روابط خوب قزاقستان با ایران است.
 
وی با بیان اینکه نیروی دریایی قزاقستان تازهتأسیس بوده و در این زمینه تجربه ایران برای ما مفید است، افزود: این اولین سفر ما به ایران و یک سفر کلی در جهت آشنایی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. ما معتقدیم که کشورهای حاشیه دریای خزر میتوانند با یکدیگر همکاریهای بیشتری داشته باشند.
 
فرمانده نیروی دریایی قزاقستان این سفر را برای هر دو کشور ایران و قزاقستان مفید ارزیابی و تأکید کرد: از این به بعد همکاریهای خود را با ایران توسعه خواهیم داد.
نظر شما
پربیننده ها