مقام امنیتی عراقی:

آمریکا مانع برقراری امنیت و مبارزه با تروریست‌ها در عراق می‌شود

فرمانده عملیات بغداد نیرو‌های حشدالشعبی عراق، حضور نظامی آمریکایی‌ها را اصلی‌ترین مانع در راستای ایجاد امنیت در مناطق غرب عراق و مرز‌های مشترک با سوریه دانست.
کد خبر: ۵۲۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ - 30May 2022

آمریکا مانع برقراری امنیت و مبارزه با تروریست‌ها در عراق می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه المعلومه، «عباس الزیدی» فرمانده عملیات بغداد نیرو‌های حشد شعبی عراق امروز (دوشنبه) اظهار داشت: حضور نظامی آمریکا، یکی از موانع اصلی برای سیطره کامل نیرو‌های امنیتی عراق بر مساحت گسترده‌ای از غرب این کشور است.

وی افزود: آمریکایی‎‌ها مناطق استقرار نیرو‌های امنیتی عراق را شناسایی کرده و با استفاده از بالگرد‌های نظامی تروریست‌ها را جهت انجام عملیات مسلحانه به نقاط مختلف منتقل می‌کنند.

این مقام امنیتی تاکید کرد: تروریست‌ها در عملیات‌های اخیر تمرکز خود را بر غرب عراق تا مرز‌های سوریه و پس از آن به سوی استان‌های صلاح الدین و دیالی، قرار داده‌اند و با توجه به گستردگی مناطقی که در آن حضور دارند، رصد، شناسایی و عملیات علیه آن‌ها سخت و دشوار است.

الزیدی افزود: عناصر تروریستی داعش از روش جنگ‌های چریکی و تعقیب و گریز در عملیات‌های خود برای حمله به پایگاه‌های ارتش عراق استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه در منطقه‌ای به وسعت چندین هزار کیلومتر حضور دارند، سیطره بر آن‌ها دشوار شده است.

فرمانده عملیات بغداد نیرو‌های حشد شعبی عراق تاکید کرد: نظامیان اشغالگر آمریکایی با استفاده از بالگرد‌های نظامی، پایگاه‌های ارتش عراق را شناسایی کرده و اطلاعات آن را در اختیار تروریست‌ها قرار می‎‌دهند، همچنین با استفاده از نیروی هوایی خود تروریست‌ها را جهت انجام عملیات تروریستی به مناطق هدف منتقل می‌کنند.

منابع امنیتی عراق در روز‌های اخیر از تحرکات بی‌سابقه نظامیان آمریکایی در خاک عراق به ویژه در پایگاه عین الاسد (غرب استان الانبار) خبر داده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار