شهریار بحرانی برای ساخت «نامیرا» پروانه ساخت گرفت

«شهریار بحرانی» کارگردان فیلم مریم مقدس برای ساخت فیلم‌نامه «نامیرا» پروانه ساخت گرفت.
کد خبر: ۵۲۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ - 01June 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فیلم‌نامه سینمایی «نامیرا» به تهیه‌کنندگی محسن آقاعلی اکبری، کارگردانی شهریار بحرانی و نویسندگی صادق کرمیار و فیلم‌نامه‌های غیرسینمایی داستانی: «فردای اربعین» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی محمد کریمی و «۷۶۰۰» به تهیه‌کنندگی علی اوسیوند و کارگردانی و نویسندگی بهروز باقری موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

نامیرا رمانی از صادق کرمیار است که عنوان آن به حقیقت جاودان و فراموش نشدنی واقعه ی کربلا و نامیرایی آن جان های بزرگی اشاره دارد که در راه خداوند و حقیقت شهید شدند. نویسنده با تحقیقات فراوان درباره ی اتفاقات قبل از واقعه ی عاشورا، بستری تاریخی بر مبنای حقیقت بنا کرده و سپس روایتی تخیلی و قصه وار را در دل آن شکل داده است. وی ابتدا این اثر را به شکل فیلمنامه تدوین نمود اما دست سرنوشت سبب شد تا این کتاب از طریق دوستان کرمیار به دست ناشر برسد و با استقبال نشر کتاب نیستان، بازنویسی و به صورت کتاب در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

داستان در پیش از واقعه ی عاشورا اتفاق می افتد و شخصیت های زیادی دارد اما مهم ترین شخصیت های آن دو جوان به نام های ربیع و سلیمه هم هستند که به یکدیگر دل باخته اند و گفتگوهایی میان آنان در باب حقانیت امام سوم شیعیان و یزید بن معاویه شکل می گیرد. نویسنده در خلال داستان این امر را بررسی می کند که دعوت کوفیان از امام حسین (ع)، در حمایت از حق و ایستادگی در برابر ظلم نبود. به همین دلیل ساختار سستی داشته و منجر به از هم پاشی پیمان آن ها و خیانت و پشت کردن به امام مظلوم شد. کرمیار معتقد است کوفیان به دلیل به خطر افتادن منافع و کینه ای که از خاندان بنی امیه به دل داشتند، دست به این کار زدند و در نهایت، زمانی که پای تطمیع و تهدید وسط آمد، خیلی راحت موضع خود را تغییر داده و از آن برگشتند. این امر تفاوت میان یاران حقیقی امام که با وجود کمبود تعداد به دلیل راستی و بزرگی آرمانشان کنار حضرت ماندند را با افراد سست عنصری که تنها به دلیل مال و منفعت تظاهر به حمایت از امام حسین(ع) داشتند، به خوبی نشان می دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار