یادداشت/ علی عبدالصمدی

دهه کرامت؛ فرصتی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و آبرومند

دهه‌ی کرامت بهترین فرصت برای سازمان‌ها و نهادهای رسمی‌ است تا به یاد اقشار محروم و آبرومند جامعه باشند و با اشکال مختلف از آن‌ها حمایت کنند.
کد خبر: ۵۲۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 07June 2022

دهه کرامت؛ فرصتی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و آبرومندگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ علی عبدالصمدی؛ دهه‌ی کرامت بهترین بهانه و فرصت برای یاری رساندن به نیازمندان و مستمندان است.

سرزمین ما دارای تاریخ و فرهنگی چند هزار ساله است. بخشی از این فرهنگ مربوط به آموزه‌های دین مبین اسلام ناب محمدی است.

دینی که کمک ایتام و نیازمندان را نوعی تعبد و بندگی به درگاه ذات اقدس الهی قلمداد می‌شود. در روایتی از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام آمده است که کسی که بر سر یتیمی دست نوازشی بکشد به تعداد تار مویی که نوازش می‌کند ثواب اخروی برای آن نوشته می‌شود. البته کمک به نیازمندان محدود به یاری رساندن به ایتام نیست و بسیار گسترده‌تر است.

همانگونه که فوقا ذکر شد، دهه‌ی کرامت بهترین فرصت جهت توجه و عنایت به اقشار آسیب پذیرتر است. در کشور ما ارگان‌ها و سازمان‌های متعددی هستند که برای نیل به این مهم مشغول به فعالیتند.

سازمان بهزیستی کشور، کمیته‌ی امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سایر موسسات غیر انتفاعی خیریه برای کمک به بینوایان و بعضا بیماران صعب العلاج با هزینه‌های سرسام آور مشغول به فعالیت هستند. ضمن اینکه بسیاری از خیرین و نیکوکاران بدون اینکه حتی نامشان در جایی برده شود، همواره در امر کمک رسانی به تهی‌دستان (از طریق احداث بیمارستان، مدرسه و...) پیش قدم بوده اند.

در این میان نقش دولت و سازمان‌های وابسته به آن بسیار چشمگیر و پررنگ است. دولت با اعطای وام‌های کم بهره یا بدون بهره به افراد، انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف دولتی، خصوصی و تعاونی میتواند در به چرخش درآوردن چرخه‌های تولید بهینه در کشور نقشی درخور شان ایفا کند.

حمایت از تولیدکنندگانی که در شرایط تحریم‌های اقتصادی و کرونا و ... دچار بسیاری از مشکلات مالی شده اند و در آستانه‌ی ورشکستگی قرار دارند بهترین گزینه‌ها برای کمک هستند، زیرا از این طریق اصطلاحا، نه فقط یک ماهی به افراد نیازمند داده شده، بلکه زمینه‌ای جهت ماهیگیری برای اقشار آسیب پذیر که در کارخانجات و کارخانه‌ها مشغول به کار و امرار معاش هستند فراهم می‌شود.

دهه‌ی کرامت نه فقط برای افراد بلکه برای سازمان‌ها و نهادهای رسمی‌تر نیز بهترین تلنگر و بهانه است تا به یاد اقشار محروم و آبرومند جامعه باشند و با اشکال و طرق مختلف از آن‌ها پشتیبانی و حمایت شود.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار