مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی:

کاروان‌های زیر سایه خورشید بستری برای ایجاد وحدت ملی است

«مختاری» گفت: همزمان با دهه کرامت، ۶۵ کاروان زیر سایه خورشید با اجرای ۱۱ هزار برنامه در ۲ هزار نقطه از کشور ضمن ایجاد اتحاد بین مردم، جای‌جای ایران اسلامی را با شمیم معطر رضوی عطرآگین می‌کنند تا همه دلدادگان حضرت رضا (ع) از راه دور زائر این آستان مقدس باشند.
کد خبر: ۵۲۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱ - 06June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با دهه کرامت، نشست خبری «مجتبی مختاری» مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی با هدف تشریح برنامه‌های کاروان‌های زیرسایه خورشید امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

مجتبی مختاری در این نشست اظهار داشت: کاروان‌های زیر سایه خورشید با هدف پیوند امت با امام رضا (ع) برنامه‌ریزی شده است و فراهم‌سازی امکان زیارت از راه دور امام رئوف برای همه دلدادگان حضرت، هدف اصلی حرکت این کاروان‌هاست.

وی افزود: جشن‌های زیر سایه خورشید به دنبال ایجاد جریان زیارت در سراسر کشور و ارتباط با حضرت رضا (ع) است، کاروان‌های زیر سایه خورشید نمادهایی مانند پرچم‌ گنبد نورانی و بسته‌های متبرک رضوی را برای عاشقان آن حضرت به ارمغان می‌آورند و خادمان امام رئوف هم، نواهایی که زائران در حرم می‌شنوند را برای علاقه‌مندان زمزمه می‌کنند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: این کاروان‌ها علاوه بر انتقال حال و هوای حرم مطهر رضوی به نقاط مختلف کشور، در واقع پلی برای ایجاد اتحاد بین مردم است و عاشقان امام رضا (ع) به‌صورت متحد، از کاروان‌های زیر سایه خورشید و خادمان حضرت استقبال می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی با اشاره به آمار کاروان‌های امسال گفت: در دهه کرامت امسال ۶۵ کاروان با ۴۰ نوع برنامه طی ۱۱ روز به حدود ۲ هزار نقطه کشور سفر می‌کنند و در این ایام حدود ۱۱ هزار برنامه توسط خادمان اجرا می‌شود. 

وی گفت: سعی بر این است که کاروان‌های زیر سایه خورشید در نقاطی حضور پیدا کنند که اهالی آنجا امکان حضور در مشهد را ندارند و یا کمتر دارند که بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، زندان‌ها، مناطق مرزی و مراکز نظامی، علمی، دانشگاهی، حوزوی، ناوهای جنگی و همچنین حضور در جمع قبایل و عشایر مناطق دور افتاده و صعب‌العبور ازجمله این نقاط است.

مختاری به برخی برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید هم اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه اصلی این کاروان‌ها ایجاد فضای زیارتی در همه کشور است اما در کنار آن، خادمان امام رضا (ع) دیگر اقداماتی نظیر وساطت برای آزادی زندانیان، اطعام محرومان، توزیع بسته‌های معیشتی، جمع‌آوری کمک برای تهیه جهیزیه و دیگر اقدامات را انجام می‌دهند که در این راستا تاکنون چندین محکوم به اعدام بخشیده شده و به زندگی بازگشته‌اند.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی یادآور شد: امسال تحت تأثیر هتک حرمتی که به آستان مقدس امام رضا (ع) صورت گرفت در تلاش هستیم تا فعالیت‌ها را گسترده‌تر انجام دهیم و با شعار «ایران زیر سایه خورشید» در نقاط مختلف کشور حضور یافته و عشق و ارادت مردم ایران اسلامی به امام هشتم (ع) به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها