پارلمان عربی:

جرم سیاسیون در نفرت پراکنی علیه مسلمانان سنگین‌تر است

پارلمان عربی ضمن محکوم کردن توهین مقاماتی از هند به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد، این اظهارات کاملا با اصل تسامح و گفت‌وگوی ادیان در تضاد است.
کد خبر: ۵۲۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ - 07June 2022

جرم سیاسیون در نفرت پراکنی علیه مسلمانان سنگین‌تر استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پارلمان عربی اظهارات غیرمسئولانه‌ در توهین به نمادها و مقدسات دین اسلام را را محکوم کرد و خواستار توقف آن و بازخواست عاملان این هتک حرمت برای اطمینان از تکرار نشدن آن شد.

به گزارش روسیا الیوم، این نهاد در بیانیه‌ای بر رد کامل توهین به نمادها و مقدسات دینی تاکید کرد و گفت: این گونه اظهارات نشان دهنده جهل آشکار نسبت به پیام صلح و مدارای اسلام و نقش بزرگ آن در گسترش ارزش‌های مدارا و مقابله با نژادپرستی و افراط گرایی است.

در این بیانیه آمده است که پارلمان عربی به شدت اظهارات غیرمسئولانه بیان شده توسط سخنگوی حزب «بهاراتیا جاناتا» هند را محکوم و کاملاً رد کرده است.

پارلمان عربی گفت که این اظهارات کاملاً با اصل تسامح و گفت‌وگوی ادیان در تضاد است و منجر به تنش و نفرت پراکنی بین ادیان می‌شود.

این نهاد در بیانیه خود از این قضیه اظهار تعجب کرد که چنین اظهاراتی از سوی مقاماتی سیاسی صادر می‌شود که می بایست بیش‌تر به اشاعه ارزش‌های اعتدال، تسامح و گفت‌وگو بین ادیان و تمدن‌ها و مقابله با افکار افراطی فتنه انگیز اهمیت دهند و این گونه جرم آنها سنگین‌تر است.

پارلمان عربی ضمن درخواست برای درک تفاوت بزرگ بین آزادی بیان و احترام به عقاید دیگران افزود: به هیچ وجه نمی توان به بهانه آزادی عقیده و بیان توهین به ادیان و نمادهای مقدس آن را پذیرفت.

واکنش‌ها به اهانت مقامات هندی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) ادامه دارد.ایران، قطر و کویت هم سفرای هند را در اعتراض به این هتک حرمت فراخواندند.

«ظفرالاسلام خان»، سردبیر روزنامه ملی هند هم امروز گفت که حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در این کشور نفرت شدیدی از اسلام و مسلمانان دارد و حتی برخی هندوها خواهان تخریب هزاران مسجد در هند هستند.

حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در هند روز یکشنبه، عضویت «نوپور شارما» سخنگوی این حزب را به خاطر اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام(ص) تعلیق و اعلام کرد به مقدسات همه ادیان احترام می‌گذارد.

حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در این کشور، روز یکشنبه، عضویت «نوپور شارما» سخنگوی این حزب را به خاطر اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام(ص) تعلیق و اعلام کرد به مقدسات همه ادیان احترام می‌گذارد.

این حزب همچنین «ناوین کومار جیندال» مسئول رسانه‌ای خود در دهلی نو را به خاطر اظهارات موهن علیه مقدسات مسلمانان در فضای مجازی، از عضویت در حزب اخراج کرد؛ در همین حال عده‌ای این واکنش دولت هند را صوری و صرفا به منظور مهار خشم مسلمانان دانستند.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار