رهبر حزب‌الله عراق در مشهد بیان کرد

شکل‌گیری جبهه مقاومت در عراق، عامل خروج آمریکایی‌ها از این کشور شد/ ستون اصلی مقاومت در منطقه، ایران است

حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری رهبر حزب‌الله عراق گفت: پس از سال 2003 میلادی عراق به‌طور کامل در اختیار ارتش آمریکا بود و تنها پس از شکل‌گیری مقاومت، مردم توانستند نظامیان آمریکا را از کشور خود خارج کنند.
کد خبر: ۵۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ - 12September 2015

شکل‌گیری جبهه مقاومت در عراق، عامل خروج آمریکایی‌ها از این کشور شد/ ستون اصلی مقاومت در منطقه، ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، با توجه به اینکه مقرر گردیده است که سال 2017 مشهد بهعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اعلام شود، دومین اردوی آموزشی جهان اسلام در جهان شهر اسلامی با حضور یکصد تن از فعالان فرهنگی شهر مشهد باهدف توانمندسازی بدنه فرهنگی و افزایش دانش ارتباطات مهارتهای تشکلهای فرهنگی شهر مشهد در سالن شهدای وحدت فرهنگسرای زیارت برگزار شد. در این اردو حجتالاسلام سید هاشم الحیدری، رهبر حزبالله عراق سخنانی پیرامون داعش و آینده عراق ایراد کرد.

وی با بیان اینکه یک توطئه بزرگ و یا نقشه راه توسط امریکا و دولتهای استکباری در منطقه غرب آسیا در حال اجراست، اظهار کرد: هدف اصلی این توطئه نهتنها ایجاد آشفتگی در منطقه که نابودی اسلام است.

الحیدری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هدف آمریکا از دخالت در اوضاع منطقه فراتر از ایران و تشیع است، افزود: معتقدم که خط اصیل اسلام ناب محمدی (ص) امروز در جمهوری اسلامی ایران دنبال میشود و حزبالله لبنان و جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی به رهبری ایران، این خط را دنبال میکنند.

شکلگیری مقاومت باعث خروج نظامیان آمریکا از عراق شد

رهبر حزبالله عراق به بررسی اوضاع عراق پس از سقوط صدام پرداخت و گفت: پس از سال 2003 میلادی عراق بهطور کامل در اختیار ارتش آمریکا بود و تنها پس از شکلگیری مقاومت مرتبط با ولایتفقیه، مردم توانستند نظامیان آمریکا را از کشور خود خارج کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانند ادامه داد: اهل تحقیق میدانند که پس از ظهور اسلام تنها چند دولت اسلامی به معنای واقعی شکل گرفت و جمهوری اسلامی ایران یکی از این دولتها است.

حجتالاسلام سید هاشم الحیدری وضعیت سابق عراق را علیه خط مقاومت دانست و افزود: اما مردم در عراق جدید حاضرند در این خط تا پای جان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به تفرقهافکنی دشمنان در میان مسلمانان افزود: کشورهای اسلامی مشترکات بسیاری دارند که در برابر این اشتراکات، وجوه تمایز و اختلاف بسیار ناچیز است.

رهبر حزبالله عراق برخی اشتراکات میان مسلمانان را برشمرد و ادامه داد: مهمترین وجه اشتراک مسلمانان، دین و فرهنگ است و باید در نظر داشته باشیم که عمده مسلمانان جهان در یک منطقه جغرافیایی زندگی میکنند.

ایران ستون اصلی پرچم مقاومت

وی یکی دیگر از اشتراکات مسلمانان را دشمن واحد عنوان کرد و گفت: اگر یکی از ملتهای اسلامی آسیب ببیند، دیگران هم از آن آسیب متضرر میشوند همچنان که اگر عراق آسیب ببیند و آمریکاییها به این کشور بازگردند، جمهوری اسلامی ایران هم متضرر میشود.

رهبر حزبالله عراق گفت: مسلمانان نباید فراموش کنند که ستون اصلی و نگهدارنده پرچم مقاومت در منطقه جمهوری اسلامی ایران است و جبهه مقاومت باید در نظر داشته باشد که در مبارزات هدف خود را حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.

وی تأکید کرد: جبهه مقاومت باید بداند که روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد.

داعش آخرین تیر ترکش استکبار

رهبر حزبالله عراق با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرحهای استکباری آمریکا در منطقه از حالت تهاجمی به دفاعی تنزل پیداکرده است، افزود: ضعیف شدن قدرت دولتهای استکباری در منطقه نباید منجر به خوشحالی و آسایش خاطر مسلمانان شود چراکه به گفته رهبر معظم انقلاب دشمن بیدار و در انتظار لحظهای غفلت ما است.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی همه توان خود را به حرکت درآورده است، افزود: حضور داعش و گروههای تکفیری در منطقه نشاندهنده استیصال استکبار و به صحنه آوردن همه مهرههای خود است.

حجتالاسلام الحیدری ابراز داشت: در تاریخ ادیان قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه وقتی حکومتی دینی تشکیل میشود، دشمنان تمام توان خود را برای مقابله با آن به کار میگیرد.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) 13 سال در مکه به فعالیت تبلیغی پرداخت، هیچ جنگی با کفار صورت نگرفت، اما پس از استقرار در مدینه و تشکیل حکومت دینی بیش از 80 غزوه و جنگ علیه آن حضرت شکل گرفت.

حجتالاسلام الحیدری در ادامه به بررسی اوضاع عراق و داعش پرداخت و گفت: داعش جریانی است که توسط آمریکا ایجادشده و محل تولدش عربستان است و هدف از تأسیس آن تخریب چهره اسلام است.

وی با بیان اینکه نیروهای داعش با نام خداوند و دین جنایت میکنند، افزود: رسانههای غربی داعش را بهعنوان چهرهای از اسلام تبلیغ میکنند.

 آمریکا وارد جنگ نرم با عراق شده است

وی با بیان اینکه امروز امریکا وارد جنگ نرم با عراق شده است، افزود: آمریکا قصد دارد با قرار دادن بعضی از مسئولان در جایگاههای موردنظر خود به نظام سیاسی عراق نفوذ کند.

حجتالاسلام الحیدری با تأکید بر اینکه عراق امروز در مرحلهای پیچیدهتر از مرحله حضور داعش در این کشور رسیده است، افزود: مؤسسات سکولار در عراق در حال شکلگیری است و این مؤسسات تحت حمایت سفارت آمریکا فعالیت گستردهای دارند.

وی ادامه داد: آمریکا و ماشین عظیم رسانهای که در اختیار دارد، تلاش میکند مردم عراق به مسائلی مانند کیفیت آب و برق متوجه کرده و از مسئله مقاومت و جهاد غافل کند.

رهبر حزبالله عراق با تأکید بر حفظ وحدت در میان آحاد مسلمانان، افزود: رسانههای غربی به دنبال منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند و میخواهند مردم را بهسوی بیتفاوتی نسبت به دیگر مسلمانان جهت دهند.

وی با بیان اینکه جوانان باید نسبت به دسیسههای رسانههای غربی هوشیار باشند، افزود: پیروی از ولایت و ترویج خط ولایت وظیفه همه مسلمانان است و باید به آن توجه ویژهای داشته باشیم.

حجتالاسلام الحیدری با تأکید بر اینکه ایجاد بدبینی نسبت به ولایتفقیه یکی از دسیسههای دشمنان است، ادامه داد: معتقدم کسانی که به ولایتفقیه اعتقاددارند در مسیر این اعتقاد مقدس خود با استهزاء مردم مواجه شوند که این امر از زندانی شدن و شکنجه و تبعید درراه ولایتپذیری بسیار سختتر است.

وی بیداری و رصد رفتارهای دشمن را وظیفه مسلمانان دانست و افزود: در زمان پیروزیها به سر میبریم و دوران شکست به پایان رسیده است و به شکرانه این پیروزی باید قدردان جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری باشیم.

آمریکا منتظر ایجاد موازنه قدرت در منطقه است

در ادامه این اردوی آموزشی، طلال اطریسی از رهبران حزبالله لبنان نیز در ارتباط اینترنتی با دومین اردوی آموزشی جهان اسلام در جهان شهر اسلامی به تبیین اوضاع منطقه پرداخت و اظهار کرد: مواجهه نیروهای مقاومت و نیروهای تکفیری بهصورت مستقیم و غیرمستقیم در حال شکلگیری است و هر دو گروه تلاش میکنند به موازنه قدرت دست یابند.

وی با بیان اینکه آمریکا و همپیمانانش نمیخواهند وارد یک نبرد مستقیم با داعش شوند، افزود: آمریکا منتظر ایجاد موازنه قدرت در منطقه است و پس از آن به دخالت در اوضاع منطقه خواهد پرداخت.

این فعال سیاسی در حزبالله لبنان با اشاره به اینکه وضعیت سوریه متوازن است، گفت: گروههای مقاومت تلاش میکنند مانع از سرنگونی نظام سوریه شوند و طرف مقابل هم برای افزایش سلطه خود بر مناطق شهری سوریه در حال مبارزه هستند.

وی با بیان اینکه مواضع اتحادیه اروپا نسبت به بحران سوریه تغییر کرده است، ادامه داد: نکته قابلتوجه در سوریه این است که همه کشورها به دنبال حل بحران سوریه از طریق راهحلهای سیاسی هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت نیروهای مقابل خط مقاومت نامناسب است، افزود: مشکلات داخلی این نیروها بهویژه پس از انتخابات ترکیه افزایش پیداکرده و از طرف دیگر تلاشهای تکفیریها برای سرنگونی بشار اسد پس از پنج سال بینتیجه مانده است.

افکار عمومی علیه داعش شکلگرفته است

اطریسی دیگر دلایل وضعیت بد گروههای تکفیری را برشمرد و گفت: درصحنه بینالمللی افکار عمومی برای مقابله با این نیروها شکلگرفته که درنتیجه آن نیروهای تکفیری جایگاه خود را در کشورهای دیگر ازدستدادهاند.

وی به نتایج خوب مذاکرات هستهای ایران و تأثیر آن در اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: گروههای تکفیری که در تلاش برای به انزوا کشیدن ایران در منطقه بودند، با پایان یافتن مذاکرات و افزایش وجهه بینالمللی ایران، نسبت به دخالت ایران درنبرد سوریه نگران هستند.

اطریسی با بیان اینکه داعش تلاش میکند به فعالیتهای خود ظاهر مذهبی بدهد، گفت: این گروه تکفیری شیعه را بهعنوان هدف اصلی و نزدیک خود معرفی میکند و معتقد است اول باید شیعه را از بین ببرد و پس از آن به سراغ کفار صلیبی برود.

وی ادامه داد: بااینحال نبردی که گروههای تکفیری در منطقه به راه انداختهاند تنها دامن شیعیان را نگرفته و بسیاری از عالمان اهل سنت نیز در میان قربانیان داعش دیده میشوند.

اطریسی با اشاره به اینکه اکثر کشورهای عربی مشکلی با شیعیان ندارند، افزود: عربستان سعودی و رسانههای این کشور علیه شیعیان تبلیغ میکنند و میخواهند شایستگی ایران در الگو شدن برای کشورهای منطقه را مخدوش کنند.

نظر شما
پربیننده ها