نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

آیت‌الله شاهچراغی مصداق خدمت و اعتماد مردمی است

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: آیت‌الله «سید محمد شاهچراغی» با وجود خدمات شایسته‌ای که از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارد و وحدتی که در استان سمنان ایجاد کرد، مصداق خدمت و اعتماد مردمی است.
کد خبر: ۵۲۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ - 09June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، امروز (پنج‌شنبه) در آیین اختتامیه کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی که با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: با وجود عالمان بزرگی چون آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی و مردمی که با عمق جان پیگیر تجلیل از وی هستند، تیر‌های دشمن به خودش کمانه می‌کند.

وی با بیان این‌که سخنرانی‌های انقلابی و رهنمود‌های آیت‌الله شاهچراغی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم، افزود: آیت‌الله شاهچراغی با وجود خدمات شایسته‌ای که از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارد و وحدتی که در استان سمنان ایجاد کرد، مصداق خدمت و اعتماد مردمی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی ادامه داد: خدا شاهد است که هیچ‌کس را به اجبار به این آیین نیاوردیم و همه با میل و علاقه حضور یافتند، نکوداشت این عالم بزرگ وظیفه بود و کاری نکردیم که منتی داشته باشیم و حتی ذره‌ای از زحمات ۵۰ ساله او را در تبلیغ اسلام جبران نکردیم.

امام جمعه سمنان گفت: ایجاد موسسه «عصمتیه» قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که امروز حوزه خواهران استان است و ایجاد موسسه ایتام قبل از پیروزی اتقلاب اسلامی که تا کنون برقرار است، از جمله اقدامات مهم آیت‌الله شاهچراغی در دوران فعالیت وی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی بیان کرد: به جهات اعتماد مردم به آیت‌الله شاهچراغی، استان سمنان از همه شهرها، ۱۵۰ برابر رشد دریافت زکات داشت.

مسئولان آیت‌الله شاهچراغی را عامل وحدت و اتحاد می‌دانند

حجت‌الاسلام و المسلمین «عباس نصیری‌فرد» دبیر کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نیز در این مراسم اظهار داشت: اینکه امام جمعه فعلی برای امام جمعه سابق نکوداشت می‌گیرد، کار اخلاقی بوده و جامعه سیاسی و اجتماعی نیازمند این حرکات است.

وی افزود: بسیار بهتر شد که این نکوداشت در زمان حیات این عالم برگزار شد و ابعاد شخصیتی این عالم در زمان حیاتش معرفی شد که علاقه‌مندان از آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصیری‌فرد ادامه داد: عباراتی مانند مَرد متواضع، مردم‌دار، مخلص، باصفا، خوش‌اخلاق و وحدت‌آفرین، کلیدواژه گفته‌های کسانی است که آیت‌الله شاهچراغی را می‌شناسند و مسئولان این سال‌ها وی را عامل وحدت و اتحاد می‌دانند.

وی معرفی آیت‌الله شاهچراغی به‌عنوان آموزگار اخلاق به مردم را ضروری برشمرد و بیان کرد: امروز جامعه نیازمند اخلاق و آموزه‌های اخلاقی است.

دبیر کنگره نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی تصریح کرد: ساخت چند کلیپ، برگزاری ۲ مراسم بزرگ در دامغان و سمنان، تالیف شش کتاب در ابعاد اخلاقی و سبک زندگی فردی و اجتماعی و نقش آیت‌الله شاهچراغی در نهضت امام خمینی (ره)، از جمله اقدامات این کنگره است و بهترین رمان‌نویس کشور نیز به همین مناسبت رمان «آسد محمد» را نگارش کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها