مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

جهاد سازندگی نماد جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی است

سردار «باباخانی» گفت: جهاد سازندگی نماد جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی است، انقلابی که تمام ابعاد معنوی و مادی وجود انسانی را در نظر گرفته و برای رسیدن به کمال و استقلال فکری و اقتصادی خود، تلاش می‌کند.
کد خبر: ۵۲۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ - 15June 2022

جهاد سازندگی نماد جهت گیری های انقلاب اسلامی است به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار«ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در دیدار با «شهریار قاسمی» رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مناسبت روز جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: جهاد سازندگی از جمله اولین نهادهای انقلابی بود که به فرمان بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در راستای حمایت از  مردم محروم و کمک به  توسعه مناطق روستایی پا به عرصه حیات گذاشت.

وی گفت: این نهاد مقدس در طول حیات خود با به کارگیری نیروهای داوطلب مردمی و در سایه فرهنگ انقلابی همراه با شور و نشاط وخدمت به مردم روستایی‌، توانست نقش بسیار موثری را در فرآیند توجه همه جانبه به مناطق روستایی و عشایری کشورمان ایفا کند.

سردار باباخانی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور که بیشترین تاثیر را در روند بهبود زندگی مردم بر عهده دارد، بخش کشاورزی و دامپروری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ازش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس نهاد انقلابی جهاد سازندگی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: این فرمان نشان داد که ایشان به سازندگی و عمران ایران اسلامی و خودکفایی اقتصادی مردم چقدر اهمیت می داد و به راستی می توان گفت که جهاد سازندگی نماد جهت گیری های انقلاب اسلامی است  انقلابی که تمام ابعاد معنوی و مادی وجود انسانی را در نظر گرفته و برای رسیدن به کمال و استقلال فکری و اقتصادی خود، تلاش می کند.

‌سردار باباخانی با بیان اینکه فرهنگ جهاد سازندگی مربوط به دوران جنگ نبود، افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی این فرهنگ به عنوان یادگار معمار کبیر انقلاب اسلامی، قبل از جنگ توسط امام راحل شکل گرفت و اکنون نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ازش های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای جهاد سازندگی و کشاورزی در دوران دفاع مقدس افزود: شهیدان سنگر ساز امروز نیز در عرصه اقتصادی در تلاشند که زمینه بروز استعداد‌ها و ظرفیت‌های بومی را برای کشور محیا کنند.

شهریار قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این دیدار ضمن تشریح وظایف جدید محوله به وزارت جهادکشاورزی پس از قانون انتزاع به موضوع تنظیم و نظارت بر بازار و طرح مردمی سازی یارانه ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای دامداران، مرغداران و عشایر در قالب همین طرح پرداخت.

قاسمی در ادامه نقش و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری مردم را دو محور مهم برای غلبه بر مشکلات پیش‌ روی به حساب آورد و گفت: امروز مقاومت مردم ایران در برابر تحریم های ظالمانه دشمنان نظام به یک الگو جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار