رئیس جمهور در جمع مردم سرپل ذهاب:

اقوام و مذاهب در کرمانشاه به خوبی از ایران اسلامی دفاع کردند

حجت‌الاسلام «رئیسی» گفت: در شهرستان سرپل ذهاب همه خانواده‌ها و اقوام اهل تشیع، اهل سنت و اهل حق، شهیدانی تقدیم اسلام کردند، این اقوام با عقاید مختلف به نام جمهوری اسلامی و دلدادگی ولایت و پاسداری از وطن دوشادوش هم زندگی می‌کنند و انصافاً دفاع جانانه‌ای از این مرز بوم انجام دادند و قطعا رفع مشکلات این مردم از اولویت‌های دولت است.
کد خبر: ۵۳۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 14July 2022

اقوام و مذاهب در کرمانشاه به خوبی از ایران اسلامی دفاع کردند   //سلام// چرا عکس نمایه را اشتباه سایز میکنید!!!؟//  306 در 184///به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رییسی» رئیس جمهور امروز (پنجشنبه) در جمع مردم شهرستان سرپل ذهاب در مرقد مطهر احمدابن اسحاق (ره) ضمن تبریک دهه ولایت اظهار داشت: ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال جوانان از مسائل عمده و محوری دولت است که بر آن‌ تاکید دارم.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: اشتغال، فقط کار پشت میز نشستن نیست، بلکه باید کشاورزی و دامداری در این منطقه مولدی برای تولید باشد و مردم استان کرمانشاه امروز نباید دغدغه اشتغال داشته باشند.

مقاومت مردم سرپل ذهاب مثال زدنی است

رئیس جمهور در ادامه سخنانش ابراز داشت: سرپل ذهاب مشهد مظلومان فاتح است، شهری که ایستادگی و مقاومت در مقابل صدامیان داشتند و زبانزد خاص و عام هستند‌، مردمانی که حقیقتا در هشت سال دفاع مقدس بردباری، صبر و شکیبایی، روحیه ایستادگی و مقاومت آنها در مقابل بمباران ها، ستم های صدامیان کردند‌ و این مقاومت مثال زدنی است.

وی افزود: وجب به وجب این سرزمین یادآور رشادت، شهادمت، شجاعت و ایستادگی، دلدادگی به خدا و ولایت‌مداری است و این سرزمین بعنوان مشهد مظلومان فاتح باید گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام رییسی گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس و تقدیم قریب به هزار شهید و بیش از هزار ایثارگر و جانباز، مردم این شهرستان سازندگی را آغاز کردند و یکباره با حادثه طبیعی زلزله مواجهه شدند در این زلزله خسارت های بسیاری متحمل شدند.

این مسئول افزود: این حادثه مورد توجه استان کرمانشاه و بلکه مورد توجه کشور قرار گرفت، رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی نسبت به این منطقه توجه کردند، مردمانی که در روزهای مقاومت امتحان خوبی پس دادند و پاسداری و حراست کردند شایسته توجه هستند.

مشکلات مردم سرپل ذهاب باید حل شود

رئیس جمهور ادامه داد: مشکل مردم سرپل ذهاب مشکل کشور تلقی می شود، تلاش‌های بسیاری از جانب دستگاه‌ها و نهادها و خود مردم این منطقه صورت گرفته است.

به بیان حجت‌الاسلام  رئیسی، با تمام نواقص و مشکلات امروز شهر سر و سامان گرفته اما مساله وام‌های زلزله، شرایط کرونا و وضعیت درآمدی امکان بازپرداخت تسهیلات را برای مردم بسیار سخت کرده است از این رو از آقای استاندار و مسئولان مربوطه می خواهم نسبت به بازپرداخت وام ها تجدید نظر شود و مهلت جدی برای بازپرداخت به مردم داده شود و در صورت عدم توانایی در بازپرداخت احتمال بخشودگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در خصوص نگرانی مردم نسبت به مساله آب و سامانه گرمسیری باید گفت که این سامانه به نحوی تکمیل شود که در این منطقه شاهد اشتغال و درآمد‌زایی باشیم و از وظایف جدی است و از مصوبات سفر طرح تکمیل سامانه گرمسیری خواهد بود.

اقوام و مذاهب در کرمانشاه به خوبی از ایران اسلامی دفاع کردند

رییس جمهور ‌گفت: شخصیت احمد ابن اسحاق قمی اشعری شخصیت ارزشمند و ولایی است که در شهرستان سرپل ذهاب ‌امروز نظرش مثل خورشید درخشش دارد و افتخاری است.

وی ادامه داد: در این شهرستان همه خانواده ها و اقوام اهل تشیع، اهل سنت و اهل حق، شهیدانی تقدیم اسلام کردند، این اقوام با عقاید مختلف به نام جمهوری اسلامی و دلدادگی ولایت و پاسداری از وطن دوشادوش هم زندگی می کنند و انصافا دفاع جانانه‌ای از این مرز بوم انجام دادند و قطعا رفع مشکلات این مردم از اولویت های دولت است.

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: اولین نقطه در استان کرمانشاه که قصد سفر کردم شهرستان سرپل ذهاب بود و حقیقتا در این منطقه امتحان خوبی در دوران دفاع مقدس پس دادند، برای همه دولتمردان باید بعنوان یک اولویت تلقی شود.

رئیس جمهور گفت: اساس سفر به این منطقه این بود که مسائل و مشکلات از نزدیک ببینیم و در رفع آن تمام تلاش قرار دهیم شرمنده خدا و پیامبر و خانواده شهدا نباشیم.

وی تاکید کرد: مدیران باید چهره‌های انقلابی و دغدغه‌مند مشکلات مردم باشند‌، در میان مردم باشند تا مردم احساس کنند مدیران از خود آنان هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی متذکر شد: بارها در شورای اداری مطرح کردم و امروز هم در میان مسئولین تکرار می‌کنم مدیران باید دغدغه حل مشکلات مردم و روحیه تحول خواهی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار