رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

سازمان ملل در بازگشایی فرودگاه صنعا بدعهدی کرد

مهدی المشاط گفت: تمدید آتش‌بس مستلزم پرداخت حقوق همه کارمندان یمنی و بازگشت خدمات‌رسانی به شهروندان یمنی است که با تجاوز ائتلاف سعودی متوقف شده است.
کد خبر: ۵۳۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 26July 2022

سازمان ملل در بازگشایی فرودگا صنعاء و پرداخت حقوق کارمندان بدعهدی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، شورای عالی سیاسی یمن طی نشستی که به ریاست مهدی المشاط رئیس این شورا برگزار شد، به بررسی مسائل مربوط به آتش‌بس یمن و تماس‌های جاری در این خصوص پرداخت.

در این نشست رئیس شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: تمدید آتش‌بس مستلزم تعهد به پرداخت حقوق همه کارکنان و مابقی خدماتی است که ائتلاف متجاوز آن را قطع کرد تا رنج مردم یمن دوچندان شود.

 المشاط اعلام کرد که اقدام به افتتاح حساب ویژه‌ای در شعبه بانک مرکزی در الحدیده کرده و درآمد‌های بندر الحدیده برای کمک به پرداخت حقوق همه کارکنان دولت به آن واریز شده است؛ در حالی که طرف دیگر و سازمان ملل متعهد نشدند خلأ موجود برای پرداخت حقوق را پر کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز تایید کرد که پرداخت حقوق و مستمری یک حق طبیعی برای همه شاغلان و بازنشستگان است.

المشاط همچنین گزارش‌هایی را درباره تلاش‌های دولت برای آمادگی در فصل بارش‌های موسمی و و رسیدگی به خسارات ناشی از باران‌های سیل آسا که این روز‌ها یمن شاهد آن است، بررسی کرد.

استفاده فقط ۲ درصد بیماران نیازمند به درمان در خارج از کشور از فرودگاه صنعاء

مطهر الدرویش، رئیس کمیته عالی پزشکی در یمن هم تاکید کرد که این کشور برای نجات جان هزاران بیمار و غلبه بر فاجعه‌ای که هفت سال محاصره بر سر یمنی‌ها آورد، نیاز به پرواز‌های روزانه از فرودگاه صنعاء دارد.

الدرویش با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ بیمار یمنی با همراهانشان از طریق ۱۵ پرواز طی مدت آتش بس به خارج از کشور سفر درمانی داشتند، گفت: این‌ها فقط ۲ درصد از بیمارانی هستند که نیاز به درمان در خارج کشور دارند.

وی توضیح داد که هزینه‌های سفر به امان هم فراتر از استطاعت بیماران است و در واقع ارزش آتش‌بس را برای هزاران بیمار به صفر رساند.

عبدالوهاب الدره، وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن هم بر اهمیت اجرای همه مفاد آتش‌بس انسانی تحت نظارت سازمان ملل در یمن تاکید کرد و گفت: سازمان ملل باید به مسئولیت کامل خود در قبال شهروندان و مسافران یمنی در مسیر‌های غیرایمن عمل کند.

وی افزود: باز کردن و ایمن سازی جاده‌ها برای کاهش درد و رنج مسافران و شهروندان، محافظت از آن‌ها و حفظ اموال آن‌ها از غارت و سرقت ضروری است.

الدره همچنین خواستار افزایش پرواز‌های تجاری و مسافربری از طریق فرودگاه بین المللی صنعاء شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها