فرستاده سازمان ملل با هیأت انصارالله در عمان رایزنی کرد

فرستاده سازمان ملل در امور یمن در پایتخت عمان گفت‌وگو‌های جداگانه با وزیر خارجه عمان و هیأت انصارالله یمن درباره آتش‌بس در این کشور انجام داد.
کد خبر: ۵۱۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ - 11April 2022

فرستاده سازمان ملل با هیأت انصارالله در عمان رایزنی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل متحد روز گذشته (یکشنبه) در مسقط با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و هیأت جنبش أنصارالله یمن دیدار و درباره تلاش‌های مربوط به استمرار آتش‌بس در این کشور گفت‌وگو کرد.

دفتر فرستاده سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که گراندبرگ در مسقط با وزیر خارجه عمان و مسئولان ارشد این کشور دیدار و درباره تلاش‌های مربوط به تثبیت آتش‌بس و انجام اقداماتی در زمینه روند سیاسی فراگیر در یمن بحث و گفت‌وگو کرد.

گراندبرگ همچنین از تلاش‌های عمان در حمایت از طرح ابتکاری سازمان ملل در خصوص آتش‌بس دو ماهه در یمن قدردانی کرد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزارت خارجه عمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور و گراندبرگ به تبادل دیدگاه درباره تلاش‌های مربوط به استمرار آتش‌بس در یمن و اهمیت ورود به روند سیاسی جهت تحقق خواسته‌های ملت یمن در خصوص برقراری ثبات و امنیت در این کشور پرداختند.

از سوی دیگر «محمد عبدالسلام» سخنگوی أنصارالله و رئیس هیأت مذاکرات این جنبش نیز در حساب توئیتری خود نوشت که با فرستاده سازمان ملل و تیم او در مسقط دیدار و درباره روند آتش‌بس انسانی گفت‌وگو کردیم.

وی همچنین بر ضرورت تسریع در روند ازسرگیری پرواز‌ها از فرودگاه صنعاء، رفت‌وآمد کشتی‌ها بدون هیچ محدودیتی و جلوگیری از نقض تعهدات طرف مقابل (ارتش دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی) و آغاز بررسی پرونده انسانی در یمن، تأکید کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار