امام جمعه قصرشیرین:

نماز جمعه یک پایگاه مهم سیاسی، اجتماعی مردمی است

حجت‌الاسلام «صالحی» گفت: نماز جمعه یک پایگاه مهم سیاسی، اجتماعی و قرارگاهی برای طرح موضوعات و مسائل فکری، خدمات اجتماعی و همکاری‌های مردمی است.
کد خبر: ۵۳۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ - 29July 2022

نماز جمعه یک پایگاه مهم سیاسی، اجتماعی مردمی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به نماز جمعه و دیدار امامان جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جایگاه نماز جمعه در میان فرایض دینی به خاطر خصوصیاتی که دارد یک فرضیه ی ۱۰۰ درصد استثنایی است که مشابه آن وجود ندارد و وقتی در آن وارد می شویم با مجموع این خصوصیات، استثنایی تر از حج است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: خصوصیاتی که فریضه نماز را ۱۰۰درصد استثنایی و آن را تبدیل به ظرفیت عظیم و فرصت فوق العاده کرده پیوند میان توجه به خدا و حضور در اجتماع مردمی است.

وی ادامه داد: نماز عامل اصلی حیات طیبه را به هم وصل کرده و گره زده و این تعامل یعنی ذکر الله که یکی حضور مردم است.

امام جمعه‌ شهرستان قصرشیرین گفت: نماز جمعه یک پایگاه مهم سیاسی، اجتماعی و قرارگاهی برای طرح موضوعات و مسائل فکری، خدمات اجتماعی و همکاری‌های مردمی است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به استمرار بدون توقف نماز جمعه در هر هفته گفت: یک جهان اجتماعی مانند نماز وجود دارد که در هفته جمع کثیری از مردم یک شهر یک جای معینی جمع می‌شوند.

وی گفت: رفتار امام جمعه باید همانند رفتار پدر با فرزندان خود باشد و باید همه را بر سر سفره معنویت و دین بنشاند، رفتار امام جمعه باید طوری باشد از مردم فاصله نگیرید با یک جمع مخصوص نشست و برخاست نکنند و اگر لازم شد به خانه های مردم بروند که در طول این سال‌ها شبکه امامت جمعه جزو مهم ترین و مردمی ترین نهادهای انقلابی بوده است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین اضافه کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بعضی از امامان جمعه در بحران های مختلف زلزله، سیل، قضیه کرونا و در مسائل گوناگون دیگر در جمع کردن خدمات اجتماعی، کمک های مردمی، کمک های مومنانه وارد میدان شدند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به  ارتباط با جوانان و تدارک دیدن ساز و کار مناسب برای آن ها گفت: امروز در سراسر کشور مجموعه خودجوش و گمنام و کم هزینه و بی ادعایی وجود دارد که کار فرهنگی و اجتماعی می کند و  خدمات ارائه شده در همه جای کشور وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب و تاکید بر ضرورت جذب مخاطب و تلاش برای ارتقای اجتماع مردم در نمازهای جمعه و اجتناب از ورود در فعالیت های اقتصادی گفت: نظارت بر سلامت ستادهای برگزاری نماز جمعه  از دیگر توصیه های معظم له بود.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین همچنین با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ورود به محرم الحرام عبدالله الحسین علیه السلام بر بهره گیری از فیوضات معنوی این ماه و ترویج فرهنگ عاشورا تاکید کرد.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به منطق تایید رهبر انقلاب از ابتکار عمل روسیه در اوکراین گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با پوتین در فرازی از بیاناتشان فرمودند جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی از این که مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نمی شود اما در قضیه اکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمی گرفتید طرف مقابل با ابتکار خود موجب وقوع جنگ می شد.

وی افزود: انجام توافقات مالی و بانکی مشترک میان ایران و روسیه می تواند در مسیر دلار زدایی و ضد تحریم باشد و با عضویت ایران در شبکه سوئیفت روسی می‌توان به اهداف تجاری بزرگی دریافت و نکته قابل توجه دیگر این است که روسیه سالانه ۳۰ میلیون سفر خارجی دارد که با توجه به حذف سفر به اروپا به دلیل وطن پرستی در پی رخ دادن اتفاقات اخیر ایران می‌تواند از این بخش نیز بهره ببرد که به رونق اقتصادی کمک شایان توجهی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار