همایش "نقش زنان در دفاع مقدس" در خراسان جنوبی برگزارشد

همایش "نقش زنان در دفاع مقدس" با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران و جمعی از مسئولین استانی در بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ - 28September 2015

همایش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، احمد شفاهی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان حنوبی در این همایش، دوران دفاع مقدس را برگ زرینی برای تاریخ ایران دانست و افزود: این حادثه بزرگ باید همواره در ذهن و حافظه ملت ایران جریان داشته باشد تا بتواند نسل حال و آینده را طبق آموزه های دینی بسازد.

وی ادامه داد: دراین دوران هشت ساله ملت بزرگ ایران با وحدت نظر و با محوریت ولی امر مسلمین برگ زرینی را در تاریخ کشور رقم زد.

شفاهی با بیان اینکه زمانیکه ملت ما ماهیت تهدید دشمن را دانشت با تمام قوا به صحنه آمد، اظهار کرد: افزایش اعتماد به نفس، خودباوری، رشد باورهای دینی، تحول در صنایع کشور، افزایش ظرفیت دفاعی کشور، رسوایی لیبرالها و تکامل ارتش و سپاه را از جمله دستاوردهای جنگ با دشمن است.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس، تصریح کرد: حضور زنان در قالب پزشک و پرستا در مناطق جنگی، رساندن محمات و پشتیبانی، بازسازی وسایل و تجهیزات، راه اندزای ستادهای جمع آوری کمکهای مردمی، سرکشی از خانواده شهدا، مقابله با شایعات و توطئههای منافقان و حضور فعال نظامی در بسیج و همکاری در مراقبت از شهرها از جمله فعالیتهای زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان حنوبی در ادامه افزود: وضعیت خاصی که در ابتدای جنگ بر کشور حاکم شد سبب شد که شیر زنان این خطه به ویژه در استانهای مرزی دوشادوش مردان در صحنهها حاضر شوند.

وی در دیگر سخنانش با اشاره به حادثه دردناک منا، اظهار کرد: آل سعود شاید برای جلوگیری از اعلان برائت از شیطان بزرگ این کار را انجام داده است و این احتمال وجود دارد که آنها به دنبال تفرقه در بین امتهای مسلمان و تعطیلی حج ابراهیمی هستند.

وی با بیان اینکه شاید خاندان آل سعود با این اتفاق به دنبال این هستند که تصویر زشت و خشنی از اسلام را به دنیا معرفی کنند، افزود: موضوعی که تحت هیچ عنوانی فراموش شدنی نشیت این است که پشت تمام این اقدامات آمریکاییها هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار