تدارک ده‌ها برنامه فرهنگی در منطقه 19 تهران به مناسبت ماه محرم

شهردار منطقه 19 تهران از پیش‌بینی 70 عنوان برنامه به مناسبت دهه اول ماه محرم در محله‌های این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰ - 02November 2013

تدارک ده‌ها برنامه فرهنگی در منطقه 19 تهران به مناسبت ماه محرم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "عبادالله فتح اللهی" شهردار منطقه 9 تهران، مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا را از جمله برنامههای مناسبتی محرم برشمردد که هرساله در حسینیهها و سراهای محلات منطقه برگزار می شود.

به گفته وی، در این راستا علاوه بر سراهای 13 گانه محلات این برنامه در حسینیههای کوثر، مکتبالعباس، آموزشگاه شهادت و ساختمانهای شهرداری نواحی 4 و5  نیز با اقامه عزا برگزار میشود.

وی افزود: در راستای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و ترسیم آن برای نسل امروز، برنامههای فرهنگی متعددی  مانند برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع محرم در سراهای محلات، توزیع بروشورهای فرهنگ عاشورا، برگزاری کلاس آموزشی با مفهوم ایثار و آشنایی با فرهنگ عاشورا، برپایی مراسم عزاداری ویژه کودکان در سرای محله خانی آباد شمالی، برگزاری مسابقه عاشورا ویژه کودکان در خانه اسباببازی سرای محله بهمنیار، برگزاری نشست تخصصی ویژه جوانان در ارتباط با قیام عاشورا و مسابقه نقاشی با همین موضوع در سرای محله شریعتی شمالی انجام میشود.

فتحاللهی ادامه داد: علاوه براین برای آشناسازی شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان با شخصیتهای کربلا، برنامهای ویژه در دارالقرآن سرای محله شریعتی شمالی به اجرا درمیآید. در همین راستا نیز علاوه بر برپایی نمایشگاه نقاشی و عکس و پوستر در سراهای محلات، بروشورها و بستههای فرهنگی نیز در خانههای عترت و قرآن توزیع میشود.

به گفته شهردار منطقه 9 تهران، به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر(ع) و امام سجاد(ع) مراسم عزاداری در سرای محله اسفندیاری بستان همزمان با روز شهادت برگزار میشود. همچنین طبق سنت گذشته همایش شیرخوارگان حسینی یکشنبه 19 آبان در سرای محله شریعتی شمالی برگزار خواهد شد.

فتحاللهی ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان در ایام عزاداری، خدماتی همچون انجام تست رایگان قند و فشار خون طی روزهای 14 و 18 آبان در بوستان شقایق، برپایی ایستگاههای صلواتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محلات و مجموعههای فرهنگی و اجرای تورهای زیارتی به امامزادگان طی دهه اول محرم انجام میشود.

همچنین توزیع سطل زباله و نایلکس بین هیئات مذهبی، توزیع مواد شوینده و بنر بین مساجد، ساخت سقاخانه گلی جهت روشن کردن شمع در سرای محله رسالت و برپایی سفره احسان به همراه توزیع نذورات از دیگر خدماتی است که به مناسبت ماه محرم ارائه خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها