فرمانده سپاه فجر استان فارس:

اصحاب رسانه و مطبوعات باید معرفت مکتبی و بصیرت دینی و انقلابی داشته باشند

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات باید معرفت مکتبی و بصیرت دینی و انقلابی داشته باشند که خوشبختانه این موضوع وجود دارد.
کد خبر: ۵۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ - 29September 2015

اصحاب رسانه و مطبوعات باید معرفت مکتبی و بصیرت دینی و انقلابی داشته باشند

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سرداردکترغلامحسین غیب پرور ظهردوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس اظهار داشت: اصحاب رسانه و مطبوعات از خواص جامعه هستند به همین دلیل نمی توان در این میان رسانه و یا مطبوعاتی را خاکستری نامید مانند بسیجی که نمی تواند بی طرف باشد.

وی نقش خواص رسانه را دارای سابقه بسیار طولانی دانست و گفت: نقش مثبت یا منفی رسانه به عنوان خواص در تحولات جامعه در انقلاب به خوبی مشهود است حتی در زمان قبل از انقلاب که شبکههای اجتماعی بهگستردگی امروز وجود نداشت، این رسانه ها بودند که نقش خود را به خوبی ایفا کردند بهعنوان مثال این مطبوعات بودند که کشتار 17 شهریور میدان ژاله را برملا کردند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به نقش رسانهها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر در دوران دفاع مقدس رسانهها نبودند آیا ما میتوانستیم ادعا کنیم که چنین استقبالی از فرمان امام میشد؟ امام در جماران بیاناتی میفرمودند اما کدام عناصر و عولمل رسالت داشتند که این مطالب را به اقصی نقاط کشور برسانند و در بعد از دفاع مقدس هم این نقش کماکان موجود است البته گاهی اوقات رسانههای ما در آسیاب دشمن هم آب ریختند نه اینکه از سر تعمد و مغرضانه بوده است.

غیب پرور ایران اسلامی را خاستگاه اسلام ناب دانست و گفت: این انقلاب مملکت و اسلام باید صیانت شود اما چه کسانی باید این صیانت را انجام دهند؟ و مسلماً بخش عمدهای از این صیانت به عهده اصحاب رسانه است لذا وقتی میگوییم بسیج رسانه یعنی اصحاب رسانه باید در ظرف بزرگ بسیج نقش مهمی را ایفا کنند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه تاکنون کدام قرارداد اقتصادی با کشورهای خارجی و گروه هایی که به ایران آمدند بسته شده است، گفت: چندین گروه تجاری و اقتصادی به ایران سفر کرده اند اما کدام قرار داد یک دلاری با جمهوری اسلامی ایران بسته شده و یا اینکه کدام گروه اقتصادی ایران به این کشورهای سفر کرده است.

وی در پایان با اشاره به راه های نفوذ آمریکا به داخل کشور نیز گفت: کم توجه ای به ارزش ها، فراموش کردن دشمنی ها، ترویج بی بند و باری، ترویج اشرافی گیری، عدم یکپارچگی و عدم توجه به تلاش های علمی و اقتصادی راه هایی هستند که می تواند راه نفوذ دشمنان را باز کند.

به گزارش دفاع پرس، در پایان از دو کتاب رونمایی و از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر است:

 

سرمقاله

لیلا رحمان ستایش، نفر دوم

غلامرضا شعبانیان، نفر سوم

 

یادداشت خبری

محمدحسن شلتوک کار، نفر اول

معصومه جعفری، نفر دوم

 

عکس خبری

محسن تورع نفر سوم (مشترک)

رضا قادری نفر سوم (مشترک)

گزارش خبری

پارسا بهمنی، نفر اول

فاطمه زرتشتی نیریزی، نفر دوم

زهرا عسکری، نفر سوم

نیکنام خوشنودی، نفر سوم

 

مصاحبه

زهرا جعفری، نفر اول

فاطمه هاشمی نیک، نفر

 

خبر

احمدرضا سهرابی، نفر اول

تیترنویسی

نجمه اشرفی، نفر سوم (مشترک)

زهرا عسکری، نفر سوم (مشترک)

شعار سال

احمد نجفی، شایسته تقدیر

نامجو آب پرده، شایسته تقدیر

غلامرضا شعبانپور، شایسته تقدیر

اسماعیل عسلی، شایسته تقدیر

فاطمه هاشمی نیک، شایسته تقدیر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها