فرمانده سپاه روانسر:

«سواد رسانه‌ای» مهمترین ابزار در مقابل جنگ نرم دشمنان است

سرهنگ «یاری» با بیان اینکه دشمنان با تحریف و شبه‌افکنی به‌دنبال ایجاد ناامیدی و التهاب در کشور هستند، گفت: سواد رسانه‌ای مهمترین ابزار در مقابل تهدیدات و جنگ نرم دشمنان است.
کد خبر: ۵۴۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ - 24August 2022

«سواد رسانه‌ای» مهمترین ابزار در مقابل جنگ نرم دشمنان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «شهرام یاری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه روانسر، امروز (چهارشنبه) در نشست فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی این شهرستان، اظهار داشت: سواد رسانه‌ای برای فعالان این عرصه یک ضرورت است تا بتوانند با شناخت بیشتر در مقابل تهدیدات دشمن بصیرت‌افزایی کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه روانسر تصریح کرد: دشمنان به‌دنبال وارونه جلوه دادن خدمات نظام و انقلاب اسلامی هستند و برای دستیابی به اهداف خود، با استفاده از قدرت و ابزار رسانه‌ای هزاران شبکه را در بستر‌های مختلف راه‌اندازی کرده‌اند.

سرهنگ یاری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مدیریت فضای مجازی، اظهار داشت: امروز فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است و نباید این فضا رها شده باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان با تحریف و شبه‌افکنی به‌دنبال ایجاد ناامیدی و التهاب در کشور هستند، گفت: سواد رسانه‌ای مهمترین ابزار در مقابل تهدیدات و جنگ نرم دشمنان است.

«سعدی مصطفی‌زاده» فرماندار شهرستان روانسر نیز در این نشست، با بیان اینکه تاثیرگذاری رسانه‌ها در جامعه مشهود است، گفت: با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین، رسانه‌ها رسالت بسیار سنگین‌تری بر عهده دارند.

مصطفی‌زاده افزود: دشمن به این نتیجه رسیده است که توان مقابله نظامی به ایران اسلامی را ندارد و جنگ نرم را در دستور کار قرار داده که یکی از راهکار‌های مقابله با آن تقویت رسانه‌هاست.

وی اضافه کرد: فضای رسانه‌ای نیازمند انسجام است و در این راستا باید ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، از نگاه علمی صاحب‌نظران این حوزه بهره بگیریم.

همچنین سرهنگ «سعید کریمی» معاون فضای مجازی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست گفت: امروز با پدیده اخبار جعلی مواجه هستیم و داشتن سواد رسانه‌ای به‌عنوان یک مهارت به‌ویژه برای فعالان این حوزه بسیار ضروری است.

سرهنگ کریمی افزود: بی‌توجهی در عرصه سواد رسانه تبعات سنگینی دارد و ارائه آموزش به نوجوان و جوانان از سوی آموزش و پرورش بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: باید با تشکیل یک ائتلاف و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای ارتقای سواد رسانه‌ای تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها