وداع با قربانیان منا-3/ آیت‌الله ری شهری:‌

آل سعود به پایان خود نزدیک شده است/ ننگ فاجعه منا تا ابد از دامان سعودی‌ها پاک نمی‌شود

رئیس سابق بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه، جنایات حکومت ننگین سعودی را بدتر از جنایات صهیونیست‌ها در غزه دانست و گفت: با این جنایاتی که حکومت سعودی در یمن و همچنین در این فاجعه دردناک انجام داد به اذن خدا به پایان خود نزدیک شده است.
کد خبر: ۵۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ - 04October 2015

آل سعود به پایان خود نزدیک شده است/ ننگ فاجعه منا تا ابد از دامان سعودی‌ها پاک نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله محمد محمدی ریشهری رئیس سابق بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه در مراسم تشییع حجاج جانباخته در فاجعه منا که در دانشگاه تهران برپا شده است، اظهار داشت: کسی که به سوی خدا هجرت کند و در این راه کشته شود و بمیرد خدا به او روزی حسنه اعطا میکند.

وی افزود: حجاج جانباخته در حادثه منا با همه درد و رنجی که دیدند آنقدر مورد عنایت حضرت حق قرار میگیرند که خشنود میشوند.

رئیس سابق بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با ذکر روایاتی درخصوص اجر حجاجی که در حال احرام جان میبازند، گفت: این عزیزانی که در حال احرام از دنیا رفتند روز قیامت در حال لبیکگویی محشور میشوند.

ری شهری ادامه داد: کسی که در راه رفتن به مکه یا برگشتن از آن از دنیا برود، در روز قیامت غم و غصه ندارد و از هول قیامت مصون خواهد بود. در روایتی هم آمده که این افراد در روز قیامت یکسره به بهشت میروند و از آنان حسابکشی نمیشود.

وی سهلانگاری مسئولان رده بالای سعودی را عامل فاجعه دردناک منا دانست و خطاب به حکام سعودی گفت: طریق جمرات مسیری حادثهخیز است؛ لذا آیا نباید برای این مسئله پیشبینی کنید؟ چرا پیشبینی لازم را نکردید؟ چرا افراد با تجربهای را در طول حکومت ننگین خود تربیت نکردید تا جلوی این حوادث گرفته شود؟ چرا پس از حادثه به مجروحان رسیدگی نکردید؟ چرا در مورد جانباختگان طوری رفتار کردید که اگر هشدار رهبری نبود معلوم نبود این پیکرها بازگردانده میشد.

رئیس سابق بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با اشاره به جنایات سعودیها در یمن تصریح کرد: آل سعود برای جان افراد ارزش قائل نیست؛ در خبرها آمده بود که تاکنون 500 کودک در یمن به دست رژیم سفاک سعودی کشته شدند. جنایاتی که حکومت ننگین سعودی مرتکب میشود از جنایات صهیونیستها در غزه نیز بدتر است؛ چون آنها ادعای خادمالحرمینی ندارند.

ری شهری تأکید کرد: کمترین وظیفه سعودیها این است که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، با کمیته حقیقتیاب همراهی کنند و این حادثه ریشهیابی شود، تا از تکرار آن جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه آل سعود هر تصمیمی که بگیرد این ننگ تا ابد از دامان این خاندان پاک نخواهد شد، افزود: با این جنایاتی که حکومت سعودی در یمن و همچنین در این فاجعه دردناک انجام داد به اذن خدا به پایان خود نزدیک شده است.

رئیس سابق بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه بیان کرد: امام علی(ع) به مالک اشتر میفرمایند "هیچ چیزی مانند ستمگری عاقبت وخیم ندارد"؛ امیدواریم خداوند بهترین برکاتش را بر ارواح منوره حجاج ما نازل فرماید و هرچه زودتر به حکومت ننگین سعودی پایان دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها