دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شیعه چگونه اژدهای هفت‌سر استکبار را عقب راند؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کردند که جمهوری اسلامی با الهام از اهل‌بیت اژدهای هفت‌سر استکبار را عقب راند و پیشرفت کرد.
کد خبر: ۵۴۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۸ - 04September 2022

اذعان استکبار جهانی به تخریب خواسته‌های آنها توسط جمهوری اسلامیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار شرکت‌کنندگان هفتمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد به این موضوع بسیار مهم و بااهمیت اشاره کردند که امروزه، استکبار جهانی به تخریب بسیاری از خواسته‌های خود توسط جمهوری اسلامی اعتراف کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرازهایی از سخنان گهربار خود در دیدار با شرکت‌کنندگان هفتمین اجلاس سراسری مجمع جهانی اهل بیت (ع) به این نکته بسیار مهم نیز اشاره کردند که پیروان اهل بیت (ع) مفتخرند که مهم‌ترین حرکت در مقابله با نظام استکباری، با نظام سلطه از سوی اینها انجام گرفته است. خیلی شعار داده می‌شود، اما آنچه که در عمل در روی زمین اتفاق افتاده یک چیز واضح و مشخصی است و آن پرچم جمهوری اسلامی است.

بر این اساس از سخنان بسیار مهم حضرت امام خامنه‌ای اینگونه می‌توان برداشت کرد که یکی از افتخارات شیعه مقاومت و ایستادگی در برابر اژدهای هفت سر نظام سلطه در تمامی کشورهایی است که مورد استعمار و ظلم و ستم سلطه‌گران است. در حقیقت اینگونه می‌توان نتیجه گرفت که جریان عظیم و قدرتمند و دشمن شکن شیعه با سینه سپر کردن در برابر هژمونی توسعه‌گرای نظام سلطه حرکت پیش رونده و روبه جلوی آن در تمامی هنجارها و آئین‌های کشورها، دولت‌ها و ملت‌ها را ضمن اینکه متوقف کرده، آنها را هم تخریب کرده است.

در این میان با قدرت می‌توان به این نکته اشاره کرد که یکی از مهمترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران و شیعه در مقابله و ایستادگی در برابر توسعه طلبی‌ها و تجاوزگری‌های نظام سلطه را می‌توان الهام‌گیری از پیام‌ها و احادیث نقل شده از اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) دانست که توانسته‌اند با تفکر و تدبر بر این سخنان و بهره‌گیری از آیات و روایات قرآن راه و مسیر خود را در مسیر نبرد با استعمارگران پیدا کنند.

موضوع قابل توجه دیگر اشاره مقام معظم رهبری به قدرت و توانایی جهان اسلام در مقابله با معارضه‌های دشمنان اسلام بود. ایشان با اشاره به این موضوع فرمودند: قطعا توانایی متوقف و عقب راندن استکبار آن هم با توجه به ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری دنیای اسلام وجود دارد. این سخن نشان‌دهنده درک بالا و شناخت هوشمندانه ایشان از توانایی‌ها و ظرفیت عظبم دنیای اسلام است.

در واقع رهبری انقلاب اسلامی به این مهم اشاره داشتند که دنیای اسلام متشکل از کشورهای دوست و برادر اسلامی از آنچنان توانایی و ظرفیت بزرگ و عظیمی در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری برخودارد هستند که در صورت وجود اراده لازم و انجام برنامه‌ریزی‌های اصولی و تهیه و تدوین نقش راه کامل و جامع توسط دانشمندان و اندیشمندان خود به خوبی می‌توانند در برابر دشمنان قسم خورده دنیای اسلام ایستادگی کرده و آنها را به عقب برانند.

از طرف دیگر حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به این مهم تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم برافراشته اهل بیت (ع) در مقابل نظام سلطه معتقد است در دنیای اسلام هیچ خط فاصل مذهبی، قومی، فرقه‌ای و نژادی حقیقی نیست و تنها خط فاصل برجسته و حقیقی مرزبندی‌های جهان اسلام با جبهه کفر به خصوص استکبار جهانی است.

بر این اساس این سخن بسیار مهم و استراتژیک به تمامی مردم و دولتمردان کشورهای اسلامی این نکته قابل توجه و حیاتی را گوشزد می‌کند که بر تمام کشورهای اسلامی لازم و واجب است تا از هرگونه تفرقه و جدایی با یکدیگر بپرهیزند و اتحاد و انسجام دینی و اسلامی خود را در برابر دشمنان جهان اسلام به خصوص استکبار جهانی و عوامل خود ازجمله انگلیس حفظ کرده و آن را ارتقاء ببخشند.

در پایان باید به این سخن راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کنیم که ایشان رمز استواری جمهوری اسلامی ایران را الهام‌گیری از اهل بیت (ع) دانستند زیرا این ائمه و پیامبران و اهل بیت (ع) بودند که در سالیان گذشته در زندگی و روش تعامل و مبارزه خود با ظالمان و ستمگران به ما آموختند که چگونه می‌توانیم با تدبر و عمل به قرآن کریم و پیمودن راه راستین اسلام عزیز در برابر نظام سلطه جهانی مقاومت و ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار