سخنگوی ستاد اربعین عراق:

بیشترین بهره معنوی را از زیارت اربعین ببریم

حجت الاسلام اباذری گفت: باید در طول زیارت اربعین حسینی تلاش کنیم بیشترین بهره معنوی را ببریم.
کد خبر: ۵۴۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ - 05September 2022

بیشترین بهره معنوی را از زیارت اربعین ببریمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «غلامرضا اباذری» سخنگوی ستاد اربعین عراق اظهار داشت: نباید پذیرایی‌ها و سفر‌های رنگارنگ و غذا‌های متنوع که از سر کرم و سخاوت به نام مبارک اباعبدالله الحسین (ع) گسترده می‌شوند، زائر حسینی را از بهره مندی از برکات معنوی این سفر عرفانی، غافل کند بلکه وجهه اساسی سفر منفعت معنوی است.

حجت الاسلام اباذری به زائران توصیه کرد: از بدو خروج از منزل که با نیت شرکت در سفر اربعین حسینی انجام می‌شود، حتماً وجهه توجه خود را سید الشهدا قرار دهند و در طول سفر برای ظهور امام عصر (ارواحنا لمقدمه الفداء) دعا کنند.

سخنگوی ستاد اربعین عراق خاطر نشان کرد: سفر اربعین حسینی، خورد و خوراک و آشامیدنی نیست بلکه یک سفر معنوی با مضامین عمیق دینی و انسانی است که در آن باید آرمان‌های سید الشهدا (ع) مدنظر قرار گیرد و در طول سفر از دعای برای تعجیل ظهور امام زمان (عج) غافل نشویم.

وی همچنین از زائران خواست در غذا‌ها و آشامیدنی‌هایی که موکب‌ها ارائه می‌کنند، فرقی قائل نشوند، زیرا هر آنچه برای پذیرایی، استقبال و خدمت به زائران در طبق اخلاص گذاشته می‌شود، همگی تحت عنوان واحد سفره سید الشهدا (ع) گسترده شده اند.

سخنگوی ستاد اربعین عراق ادامه داد: زیارت اربعین حسینی، یک سفر معنوی کم نظیر و تمرین انسانیت و آزمون وحدت و وفاق ملت‌های مسلمان و بزرگترین تجمع بشر بر روی کره خاکی است که باید هر زائر مضامین عمیق این زیارت را درک کند و مسائل حاشیه‌ای او را از درک این مفاهیم عمیق، غافل نکند.

وی تاکید کرد: زائر عزیز باید بداند که در روایات ائمه اطهار (ع) از زیارت اربعین به عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن یاد شده از این رو ضروری است که روح ایمان در این زیارت منعکس شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار