بمباران مواضع جبهه النصره در همکاری مشترک روسیه و سوریه

هواپیما‌های مشترک سوری و روسیه مواضع جبهه النصره در سوریه را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۵۴۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ - 09September 2022

بمباران مواضع جبهه النصره در همکاری مشترک روسیه و سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه حملات و همکاری‌های مشترک ضد تروریسمی در سوریه، خبرنگار المیادین از سوریه خبر داد که هواپیما‌های سوریه و روسیه مواضع جبهه النصره در حفسرجه و منطقه ادلب را هدف قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این رویداد منتشر نشده، اما روسیه و سوریه اکنون سال‌هاست به صورت مشترک مشغول نبرد با گروه‌های تروریستی هستند.

پیش از این، «بوری بیلیبسون» مدیر بخش اروپا در وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که همکاری مسکو و آنکارا در خصوص اوضاع سوریه طبق معمول ادامه دارد و عوامل خارجی همچون عملیات نظامی روسیه در اوکراین تأثیری بر آن نداشته است.

وی در ادامه اظهار داشت که همکاری‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره سوریه، در درجه اول بر پراگماتیسم (عملگرایی) و منافع متقابل استوار است و هدف از آن تقویت امنیت و ثبات منطقه می‌باشد.

این مقام روس افزود: روسیه همچنین برای تفاهم‌های خود با ترکیه و ایران در چارچوب نشست سه جانبه آستانه ارزش قائل است و تاکید می‌کند که این بستر همچنان مؤثرترین ساز و کار مذاکره برای حل بحران سوریه است.

پیشتر نیز، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در جریان نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود گفته بود که دمشق از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین حمایت می‌کند. بر اساس این گزارش، وی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا از تروریسم حمایت و اقتصاد سوریه را ویران کرد. واقعیت این است که آمریکا و کشور‌های غربی از تروریسم در سوریه حمایت به عمل می‌آورند. آمریکا به صورت روزانه اقدام به غارت نفت سوریه می‌کند. به نفع آمریکا نیست که به حمایت از تروریسم در سوریه ادامه دهد.

این مقام ارشد سوریه در ادامه یادآور شد: ترکیه باید از نقشی که در همکاری با گروه‌های مسلح و تروریستی ایفا کرد، عقب نشینی کند. ترکیه باید نیرو‌های خود را از خاک سوریه خارج سازد. امکان بازگشت به توافقات دوجانبه پیشین میان سوریه و ترکیه وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار