شکست دیدار تشکیلات خودگردان و تل‌آویو برای آرام کردن کرانه باختری

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه مسئولان امنیتی این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف آرام کردن اوضاع کرانه باختری خبر دادند.
کد خبر: ۵۴۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ - 14September 2022

شکست دیدار تشکیلات خودگردان و تل‌آویو برای آرام کردن کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دو تن از مسئولان ارشد فلسطین با مسئولان امنیتی این رژیم نشستی را در خصوص احیای فعالیت نیرو‌های امنیتی فلسطین در مناطق شمال کرانه باختری برگزار کردند.

در این نشست دو مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی از ارتش و شاباک و دو مسئول فلسطینی اعم از حسین الشیخ رئیس اداره کل امور مدنی و دیگری سرتیپ ماجد فرج رئیس دستگاه اطلاعات عمومی فلسطین، حضور داشتند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که طرف فلسطینی در این نشست تأکید کرد که کسورات مالی که تل‌آویو از درآمد‌های حاصل از مالیات فلسطینیان و به بهانه پرداخت ماهانه به اسرا کم می‌کند، تأثیرات منفی زیادی بر بودجه تشکیلات خودگردان و نهاد‌های امنیتی آن داشته است.

طرف فلسطینی همچنین تأکید کرد که نهاد‌های امنیتی در شمال کرانه باختری فعال هستند و رژیم صهیونیستی نباید بیش از این انتظار کارآمدی نهاد‌های امنیتی را داشته باشد چرا که یورش‌های نظامیان صهیونیست به شهر‌ها و بازداشت و قتل فلسطینیان به صورت روزمره ادامه دارد.

القدس العربی نوشت که اختلاف دیدگاه‌ها و تبادل اتهام بین دو طرف و تنش موجود باعث شکست این دیدار شد و طبق گزارش رژیم صهیونیستی این نشست هیچ پیشرفت واقعی حاصل نکرد و نهاد‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان از فعالیت در شمال کرانه باختری ممانعت می‌کنند، اما گفت‌وگو و هماهنگی بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ادامه دارد.

به نوشته این روزنامه، برخی کشور‌های اروپایی از جمله آلمان نیز برای آرام کردن اوضاع مداخله کرده‌اند و آلمان اخیرا پیام اسرائیلی را به طرف فلسطینی انتقال داده است و با تشکیلات خودگردان درباره امکان بازگشت نیرو‌های امنیتی فلسطین به شمال کرانه باختری به خصوص نابلس و جنین گفت‌وگو کرده است.

پایان پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار