یادداشت/ فرمانده انتظامی تهران بزرگ

ارتقای امنیت و احساس آن در گرو همکاری پلیس و شهروندان

همه ما در مقابل مسائل پیرامون خود مسئول هستیم و باید مسئولیت پذیر باشیم و خود را در ارتقاء امنیت و آسایش و رفاه و فرهنگ جامعه خود سهیم و شریک بدانیم.
کد خبر: ۵۴۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۴ - 15September 2022
ارتقای امنیت و احساس آن در گرو همکاری پلیس و شهروندانگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ، بدون شک برای هر معضل و اتفاقی که پیرامون ما رخ می دهد دلایل مختلفی وجود دارد؛ به قول سعدی « ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا... »؛ وقوع جرایم و تخلفات هم از این قاعده مستثنی نیست و برای وقوع آن ها هم دلایل و مسائلی وجود دارد که تبعات مختلفی را هم به دنبال دارد.  به عنوان مثال، عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند و درکنار هم جمع می شوند تا سرقتی واقع شود و ما شاهد این موضوع تلخ و ناخوشایند باشیم.
 
به طور حتم شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... در وقوع این مسئله به طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیرگذار هستند که باید در کارگروه های فنی و تخصصی به درستی بررسی و راهکارهای علمی و مشخصی برای مقابله همه جانبه با آن اندیشیده شود؛ باید برای مقابله جدی و اثرگذار با مصائب و مشکلات و معضلات مختلف اجتماعی، اقتصادی و... که در جامعه شاهد آن هستیم، براساس اولویت های احصاء شده گام برداریم؛ بی تفاوت از کنار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... گذشتن، به طور حتم موجب اشاعه و انتشار بیش از پیش آن مشکل می شود؛ همه باید خود را در حل مشکلات پیرامون خود مسئول و موظف بدانیم و هرگز نباید بی تفاوت از کنار آن ها عبور کنیم.
 
همچنانکه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر که دارای مراحل و مراتب مشخصی است اینگونه آمده که اگر حتی نمی توانید اثرگذار باشید، نارضایتی و انزجار خود را حتی اگر شده با اخم کردن نشان دهید اما هرگز بی تفاوت از کنار مسائل اطراف خود عبور نکنید. بار دیگر تاکید می شود که همه ما در مقابل مسایل پیرامون خود مسئول هستیم و باید مسئولیت پذیر باشیم و خود را در ارتقا امنیت و آسایش و رفاه و فرهنگ جامعه خود سهیم و شریک بدانیم.
 
شهروندان گرانقدرمان می توانند پلیس را در تامین امنیت و آرامش شهرشان یاری رسانند؛ سامانه 110 به صورت 24 ساعته آماده دریافت فوریت‌های پلیسی است و همچنین سامانه 197 دفتر نظارت همگانی آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات، درخواست ها و تقدیرهای شهروندان گرامی از عملکرد پلیس است؛ بدون شک شهروندان گرامی می‌توانند خدمتگزاران خود در فرماندهی انتظامی کشور را از طریق تماس با این دو سامانه (110 و 197) یاری رسانند. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار