گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه؛

تشدید عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها/ شلیک 26 موشک توسط ناوهای روسی به مواضع داعش

روسیه پس از انجام 112 پرواز عملیاتی ضدتروریستی با 30 جنگنده سوخو در سوریه و شلیک 26 فروند موشک از دریای خزر به مواضع داعش، بالگردهای جنگی خود را نیز در این عملیات به کار گرفته است.
کد خبر: ۵۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ - 08October 2015

تشدید عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها/ شلیک 26 موشک توسط ناوهای روسی به مواضع داعش

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از المیادین، سرلشکر «علی عبدالله ایوب» رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه گفت: از امروز نیروهای مسلح سوریه عملیات گستردهای با هدف از بین بردن مراکز تروریستها و آزادی مناطق و شهرهایی که از تروریسم و جنایات آن در رنج هستند، آغاز کردهاند.

رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه افزود: بعد از حملات هوایی روسیه که توان رزمی داعش و دیگر گروههای تروریستی را تضعیف کرده است، نیروهای مسلح سوریه زمام عملیات نظامی را در دست گرفتهاند.

در همین راستا ارتش سوریه روز گذشته در آغاز عملیات زمینی خود در حماه توانسته بود دو روستای معرکبه و عطشان و تپههای سکیک و الحویر را آزاد کند.

ارتش سوریه در ادامه بعد از درگیریهای شدید با تروریستها توانست شهرک «کفرنبوذه» و روستای «المغیر» در شرق قلعه المضیق و تپه «الصخر» در شمال منطقه المغیر و تپه «عثمان» در غرب شهرک کفرنبوذه در حومه شمالی شهر حماه را بعد از نبردهای سنگین با عناصر تروریست به کنترل خود درآورد.

در مرحله اول عملیات زمینی ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه، 70 کیلومتر از اراضی تحت اشغال عناصر تروریست در حماه آزاد شد.

لازم به ذکر است، روسیه از چهارشنبه گذشته به درخواست دولت سوریه، حمله به مواضع گروههای تروریستی در سوریه از جمله داعش را آغاز کرده است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه تاکنون 112 حمله هوایی علیه مواضع تروریستها از جمله مراکز فرماندهی، مقر آموزشی و انبارهای تسلیحاتی آنها صورت گرفته است.

در همین راستا دیروز ناوهای روسیه 26 موشک را از دریای خزر به سمت مواضع داعش شلیک کردند که این اولین اقدام روسها در حملات موشکی از راه دور به داعشیها بود.

از سوی دیگر روسیه با اعلام اینکه دور جدید بمباران گسترده علیه مواضع تروریستها آغاز شده است، از بکارگیری بالگردهای خود برای انجام عملیات مختلف پشتیبانی و هجومی علیه تروریستها خبر داد.

گفتنی است؛ با گذشت یک سال از حملات ائتلاف آمریکایی ضد داعش، این گروه تروریستی نه تنها تضعیف نشده است، بلکه هجومی تر شده و بر مناطق بیشتری از خاک سوریه و عراق تسلط یافته است اما این در حالی است که جنگندههای روسی تنها در چند ساعت، توانستند تروریستها را در سوریه زمین گیر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار