مدیرکل حفظ آثار دفاع‌مقدس کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس کرمانشاه

سردار «باباخانی» گفت: ۵۰۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه با همکاری کمیته‌های ۱۳ گانه و ۱۴ ستاد بزرگداشت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹ - 20September 2022

برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس کرمانشاهسردار پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص اهمیت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس حماسه‌ای است که تاکنون نظیر آن در هیچ نقطه جهان اتفاق نیفتاده و تاکنون دیده نشده ‌و با هدایت‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن که از همه قدرت‌های جهان و منطقه بهره‌مند بود، بایستد و نهایتا با سربلندی و افتخار در برابر این دژخیمان قرار گرفت و پس از آن نیز، با رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای ‌با قدرت و صلابت به حرکت خود ادامه دهد.

وی گفت: هفته دفاع مقدس، هفته یادآوری سربلندی و عزت ایران است و امیدوارم با مدیریت صحیح بتوانیم حداکثر استفاده را از این ایام بکنیم تا جوانان بدانند روزگاری دلاورمردان بسیاری، تمام هستی خود را دادند تا این کشور در طول تاریخ سربلند باقی بماند و دفاع مقدس زیباترین جلوه همبستگی آحاد جامعه ایران اسلامی است و مردم کرمانشاه نقش ویژه‌ای در این صحنه اجرا کردند.

سردار باباخانی افزود: با تشکیل جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در طی ایام مختلف و هم اندیشی با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها تلاش شده است برنامه‌های چهل و دومین سالگرد هفته دفاع‌مقدس به نحو احسن در شهرستان ها، روستا‌ها و دهستان‌های سطح استان با همکاری کمیته‌های ۱۳ گانه و ۱۴ ستاد بزرگداشت بیش از ۵۰۰ برنامه شاخص برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی به بیان روزشمار این هفته پرداخت و گفت: ۳۱ شهریور با نام پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، اول مهر با نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت، دوم مهر به نام ولایتمداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهی سوم مهر به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی، چهارم مهر به نام دفاع همه جانبه، اصناف و سربازان، پنجم مهر به نام وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی، ششم مهر به نام نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران و روحانیون و روزگار این هفته هفتم مهر فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان نام‌گذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه متذکر شد: برنامه‌ها از روز چهارشنبه ۳۰ شهریور با برگزاری مراسم سراسری تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در قالب دیدار تصویری رزمندگان با فرمانده معظم کل قوا در مراکز استان‌ها آغاز  که این مراسم درشهر کرمانشاه، با حضور ۷۰۰ رزمنده در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) انجام خواهد شد و در کل استان از ۶۰ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس تکریم می‌شود.

مراسم سان و رژه نیرو‌های مسلح استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با جانبازان و ایثارگران، تجلیل از مدافعان سلامت، نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، برگزاری نمایشگاه عکس در مدارس، برگزاری یادواره‌های دانش‌آموزی در مدارس، روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس در مدارس، توزیع کمک‌های مومنانه در هفته دفاع مقدس و‌... از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه است که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار