انتظامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«همراه با خاطره‌ها» اجرای فاخر از دفاع مقدس/ موسیقی دفاع مقدس همراه با فریاد و اعتراض است

هنرمند و موسیقی‌دان مطرح ایرانی با تاکید بر اینکه رویداد «همراه با خاطره‌ها» با اجرای فاخر از دفاع مقدس برگزار خواهد شد، گفت: موسیقی‌هایی که من برای آثار دفاع مقدس تولید کردم دارای یک نوع اعتراض و فریاد نسبت به جنگ بودند.
کد خبر: ۵۴۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷ - 24September 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ارکستر ملی ایران، پس از یک دهه دوری «مجید انتظامی» موسیقی‌دان از صحنه قرار است اجرایی را به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان «همراه با خاطره‌ها»، برگزیده‌ای از آثار این هنرمند مطرح را در تالار وحدت روی صحنه ببرد.

انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس در رابطه با قطعاتی که قرار است در کنسرت «همراه با خاطره‌ها» اجرا شود، اظهار داشت: کنسرت ما به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که شامل قطعات حماسه خرمشهر، از کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، آژانس شیشه‌ای و دیوانه از قفس پرید و مردان آنجلس و دوئل در این سمفونی اجرا می‌شود.

«همراه با خاطره‌ها» فاخر از دفاع مقدس/ موسیقی دفاع مقدس همراه با اعتراض است

رهبر رویداد «همراه با خاطره‌ها» در مورد فریادی که در تمام این قطعات وجود دارد، گفت: تمام این فیلم‌ها به دفاع مقدس مرتبط بودند. شما اگر این موسیقی‌ها را بشنوید؛ در تمام این‌ها فریادی وجود دارد. این صحیح است که بستر تمام اینها، بستری لطیف است، اما نوعی اعتراض و فریاد در آن وجود دارد. برای مثال در فیلم «آژانس شیشه‌ای» سوله ویولن، «بوی پیراهن یوسف» فریاد آقایی که می‌خواند، گروه کُری که در تونل می‌خواند، تمام این‌ها به نوعی اعتراض هستند.

موزیک‌های من اعتراض به جنگ است

وی ادامه داد: جنگ در بستر خود، چیز خوبی نیست. من فکر می‌کنم هیچ‌گاه هیچ‌کدام از طرفین جنگ پیروز نمی‌شوند. با اینکه ممکن است زور یک طرف بیشتر بوده و به پیروزی رسیده است؛ اما به چه قیمتی؟ به قیمت کشته شدن عده زیادی از مردم و نابود شدن یک مملکت و زیربنای آن؟!

انتظامی در مورد ارتباطی که مردم با این موسیقی‌ها دارند، گفت: برای همین من می‌گویم این‌ها اعتراض به جنگ هستند. شما نمی‌توانید این‌ها را فقط در دفاع مقدس خلاصه کنید؛ با اینکه فیلم‌هایی که این‌ها موسیقی متن آن‌ها هستند، به وقایع جنگ ایران و عراق مرتبط هستند؛ اما با وجود اینکه ۳۰-۴۰ سال از ایام دفاع مقدس گذشته است، اما این موسیقی‌ها، موسیقی‌هایی هستند که مردم با آن‌ها ارتباط نزدیکی دارند.

«همراه با خاطره‌ها» فاخر از دفاع مقدس/ موسیقی دفاع مقدس همراه با اعتراض است

رهبر رویداد موسیقیایی «همراه با خاطره‌ها» ادامه داد: در قطعاتی که ما آن‌ها را اجرا می‌کنیم، «زال و سیمرغ» که آن را روی «بچه‌های آلپ» کار کرده‌اند هم وجود دارد که این‌ها از لحاظ سنخیت به هم نزدیک هستند. با اینکه فضایشان مختلف است، اما بیان واحدی دارند.

باید قدردان همه مردم ایران باشیم

وی در این باره که باید قدر مردم را بدانیم، گفت: ما مردم خوبی داریم و باید قدرشان را بدانیم، اما نمی‌دانیم. ما قدر خیلی چیز‌ها را نمی‌دانیم. برای مثال بعد از ۱۰ سال زمانی سراغ من آمده‌اند که من از سلامتی افتاده‌ام. تا زمانی که زنده‌ایم قدر هم را بدانیم بعد از آن تنها یک افسوس می‌ماند.

انتظامی به استقبال مردم از کنسرت «همراه با خاطره‌ها» اشاره کرد و افزود: مردم لطف کردند و همان روزی که اعلام کردند که بلیط فروشی آغاز شده است، بلیط‌ها را خریدند به حدی که تمام شد. امیدوارم مردم از این کار‌ها لذت ببرند. با اینکه دیگر کسانی که در گذشته با من کار می‌کردند، نیستند؛ اما بچه‌ها خوب هستند. جوان هستند؛ اما مستعد و خوب هستند و اگر کسی به خوبی با این‌ها کار کند، می‌توانند بالا بیایند.

«همراه با خاطره‌ها» فاخر ارائه می‌شود

رهبر رویداد «همراه با خاطره‌ها» در پاسخ به اینکه اجراها در این رویداد فاخر صورت خواهد گرفت و به روی صحنه می‌رود، گفت: امیدوارم چنین باشد و قطعاتی که ما آماده کرده‌ایم تمیز اجرا شود تا مردمی که لطف کردند و بلیط‌های این رویداد را خریدند بتوانند یک برنامه خوب را بشنوند هرچند گروهی که اخیرا برای این اجرا انتخاب شده‌اند دوستان گذشته نیستند اما این تیم، تیمی جوان و با انگیزه و حرفه‌ای است. 

«همراه با خاطره‌ها» فاخر از دفاع مقدس/ موسیقی دفاع مقدس همراه با اعتراض است

این هنرمند و موسیقی‌دان مطرح ایرانی در رابطه با بهره‌گیری از ظرفیت موسیقی برای دفاع مقدس، اظهار داشت: صد درصد اگر شما بخواهید می‌توان از ظرفیت موسیقی برای دفاع مقدس بهره گرفت. اگر هنر در مملکتی نباشد، در آن مملکت چیزی نیست. مردم دنیا ما را با هنرمان می‌سنجند و می‌شناسند. اگر هنرمان از بین برود، ما جایگاهی در دنیا نداریم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار