نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

شهدای مدافع امنیت، قیام مسجد گوهرشاد را تداوم بخشیدند

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: ۸۵ سال پیش در مسجد جامع گوهرشاد مردان غیور و دلاور برای حفظ عفت و حجاب نوامیس در مقابل مزدوری که ملغمه‌ای از استکبار، دیکتاتوری و دین‌ستیزی بود یعنی رضا خان ملعون به پا خاستند و مظلومانه در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و این شهیدان بعد از ۸۵ سال به آن‌ها پیوستند.
کد خبر: ۵۴۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ - 24September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع)، وداع با پیکر مدافعان امنیت جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش «مسلم جاویدی مهر» و بسیجی «محمدرسول دوست‌محمدی» که در جریان اغتشاشات اخیر توسط آشوبگران در قوچان و مشهد به شهادت رسیدند و همچنین پیکر شهیدان «سید ابراهیم رفیعی» و «مصطفی براتی» از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس با حضور مسئولین لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم امروز در عرصه میدان تقی‌آباد برگزار شد.

آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: مسأله اسلام و حکمرانی دین در این کشور مساله‌ای است که در هیچ زمان کهنه نمی‌شود.

وی افزود: مردم ۴۳ سال است که پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و مردانه مقاومت می‌کنند و از این انقلاب دست بردار نیستند و این انقلاب و اصول آن که حکمرانی دین و اجرای احکام در زندگی اجتماعی است با هیچ تحمیلی دچار مشکل و عقب‌نشینی نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ۸۵ سال پیش در مسجد جامع گوهرشاد مردان غیور و دلاور برای حفظ عفت و حجاب نوامیس در مقابل مزدوری که ملغمه‌ای از استکبار، دیکتاتوری و دین‌ستیزی بود یعنی رضا خان ملعون به پا خاستند و مظلومانه در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و این ۲ شهید اخیر هم بعد از ۸۵ سال به آن‌ها پیوستند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهدا نشانگر این است که مردم پای انقلاب و حکمرانی دین ایستاده‌اند و از انقلاب و اسلام دست بر نمی‌دارند.

علم‌الهدی تصریح کرد: امروز حرکت ما در تقابل با یک عده عناصر ناپاک مزدور و همنوای با اجنبی یا تعدادی از نوجوانان فریب‌خورده به هیجان آمده نیست بلکه امروز حرکت ما در تقابل با استکبار جهانی و کفر سراسری کره زمین است.

وی ادامه داد: آن‌هایی که می‌خواهند اساس حکمرانی دین از این کشور برچیده شود تنها یک عده عیاش شهوترانی که دنبال فضای باز شهوترانی و هوس‌بازی و ولنگاری در این کشور می‌گردند نیستند و در حقیقت پشت سر اینها جریان‌های استکباری و کفر جهانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آن‌ها برای براندازی حکمرانی دین در این کشور راهی جز توسل به مزدوران هرزه، ولنگار و عناصر هوس‌باز و بعضی نخبگان از دین گریخته و از انقلاب گریزان، ندارند.

علم‌الهدی بیان داشت: تقابل ما در برابر کفر و استکبار جهانی است که این عناصر ناپاک را به مزدوری گرفته است و با یک حرکت رسانه‌ای سراسری با تهییج یک عده نوجوان ناآگاه فریب‌خورده خیال می‌کند این مردمی که با صلابت و همت در هشت سال جنگ تحمیلی ایستادند از نتایج هشت سال دفاع مقدس به سادگی دست‌بردار هستند.

وی گفت: خوشبختانه هم‌اکنون شاهد حضور نسل چهارم انقلاب هستیم که انقلاب مقدس اسلامی و خون‌بهای شهدای هشت سال دفاع مقدس را زنده و جاوید و قویتر از روز اول مشاهده می‌کنیم و این نسل پای این فراورده دفاع مقدس و خون‌بهای شهیدان ایستاده است.

امام جمعه مشهد با بیان این که در برابر منکر ابتدا باید از راه، محبت، صمیمیت و جذب استفاده کنیم افزود: بی‌حجابی، ابزار نرم استکبار جهانی است که با پدیده بی‌حجابی به میدان جنگ و مبارزه با انقلاب آمده است.

علم‌الهدی بیان داشت: بی‌حجابی در جامعه ما یک ناهنجاری است که نهادهای مسئول در جریان پیشگیری از جرم باید با آن مبارزه کنند و امیدواریم مبازه با این پدیده در جامعه، صورت همگانی و همه‌گیر پیدا کند و دستگاه‌های حاکمیتی هم پند بگیرند و ۲۰ دستگاه مسئول حفظ و صیانت حجاب با کمال قدرت، وظایف قانونی خود را در این عرصه اجرا کنند.

پیکر این شهدای والامقام بر دوش مردم قدرشناس و شهیدپرور مشهد با عبور از خیابان دانشگاه، بلوار شهید مدرس و خیابان شهید اندرزگو تا باب‌الجواد (ع) حرم مطهر رضوی بدرقه ‌شدند.

پیکر شهید مسلم جاویدی مهر بعد از طواف در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز جهت تشییع به قوچان و پیکر شهید دوست‌محمدی جهت تدفین به گلزار شهدای بقعه خواجه ربیع منتقل شدند.

همچنین پیکر شهید رفیعی بعد از طواف در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز، جهت خاکسپاری به بهشت رضا و پیکر شهید براتی جهت تشییع و تدفین به تربت جام منتقل ‌شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار