از سوی شبکه سعودی صورت گرفت؛

جا زدن شهید الحشدالشعبی به‌جای یک کشته اغتشاشات در ایران!

شبکه «الحدث» سعودی تصویری را از یک فرد پخش کرده و مدعی شده که وی یک بازداشتی در اهواز بوده که در زندان‌های ایران، فوت شده است؛ این درحالی است که وی برادر یکی از نمایندگان عراق و از اعضای الحشدالشعبی است که سال ۲۰۱۴ در سامراء به شهادت رسیده بود.
کد خبر: ۵۴۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ - 08October 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، طی روزهای اخیر شبکه‌های سعودی العربیة و الحدث به‌طور گسترده و هدفمندی به پوشش اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر ایران پرداخته‌اند.

شبکه الحدث سعودی درباره این اغتشاشات، دروغ جدیدی منتشر و تصویری را از یک فرد پخش کرد و مدعی شد که این فرد، یک بازداشتی در اهواز بوده است که در زندان‌های ایران، فوت شده است؛ اما پایگاه خبری المسله عراق گزارش داد که تصویری که الحدث از این فرد منتشر کرده است، مربوط به برادر «علاء الحیدری» یکی از نمایندگان عراق است. این فرد، یکی از شهدای سازمان الحشدالشعبی است که سال ۲۰۱۴ در سامراء به شهادت رسیده بود.

علاءالحیدری هم در واکنش به این دروغ‌پراکنی الحدث در صفحه شخصی خود در فیسبوک، نوشت: شبکه الحدث باید از روش فریب و دروغ رسانه‌ای برای ضربه زدن به فرماندهان الحشد و شهدای آن دست بردارد.

جا زدن شهید الحشدالشعبی به‌جای یک کشته اغتشاشات در ایران

این نماینده عراق تأکید کرد: از نظر حقوقی، از شبکه الحدث شکایت می‌کنم تا جلوی این روش خطرناک را بگیرم.  این شبکه با انتشار یک گزارش عجیب، از وفات «عماد الحیدری» برادر من، در زندان‌های ایران سخن گفته است.

وی خاطرنشان کرد: عماد الحیدری، برادر من، یکی از شهدای الحشدالشعبی است که سال ۲۰۱۴ در دفاع از میهن و مقدسات به شهادت رسید.

در همین ارتباط، در یکی از این برنامه‌های الحدث که دوم مهر جاری پخش شد، مجری سعودی با آب و تاب فراوان مدعی شد که ناآرامی‌ها ۵۰ استان ایران را از ۵۱ استان این کشور در برگرفته است. این درحالی است که طبق تقسیمات سیاسی کشور، تعداد استان‌های ایران در سال ۱۴۰۱ تغییراتی نداشته و ایران همچنان 31 استان دارد.

شبکه‌های خبری العربیه، الحدث و اسکای‌نیوز نیز طی روزهای اخیر برنامه‌های ویژه‌ای برای پوشش اغتشاشات در ایران داشته‌اند.

اغراق‌نمایی و انحراف واقعیت‌های اغتشاشات در ایران از مهمترین حربه‌های این شبکه‌ها در پوشش رویدادهای اخیر ایران بوده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار