آغاز عملیات گسترده حشدالشعبی و ارتش عراق در موصل

نیروهای حشد الشعبی، ارتش و نیروهای امنیتی عراق عملیات گسترده مشترکی را برای پاکسازی مناطق جنوبی شهر موصل آغاز کردند.
کد خبر: ۵۴۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ - 09October 2022

آغاز عملیات گسترده حشدالشعبی و ارتش عراق در موصلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروهای حشدالشعبی، ارتش و نیروهای امنیتی عراق صبح امروز (یکشنبه) عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی روستاها و مناطق بیابانی شهر موصل از مخفیگاه‌های داعش آغاز کردند.

به نوشته وبگاه المعلومه، همه مجموعه‌های زیر نظر فرماندهی عملیات نینوی در حشدالشعبی از جمله یگان عملیات، اطلاعات، تخریب و مهندسی و همچنین تیپ ۳۳ و ۵۹ از چهار محور اقدام به تفتیش و پاکسازی روستاهای «الابراهیمیه»، «الحسینیه»، «المزملات» و «تل الریان» در جنوب شهر موصل می‌کنند.

لشکر ۱۶ ارتش عراق و همچنین یگان ویژه پلیس استان نینوا نیز در این عملیات حضور دارند.

این منطقه روز گذشته هدف حملات جنگنده‌های ارتش عراق قرار گرفته بود. طبق تجربه دفعات گذشته چنین به نظر می‌رسد که تاکتیک نیروهای عراقی ابتدا حملات هوایی دقیق به مخفیگاه‌ها و سپس ورود نیروی زمینی است.

استان نینوا علی‌رغم اینکه در ژوئن ۲۰۱۷ از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شد، اما همچنان تروریست‌ها در کوهها و مناطق مرزی این استان در قالب هسته‌های کوچک فعالیت دارند.

در هشتم مهر ماه نی سازمان حشدالشعبی از آغاز عملیات مشترک بزرگ با نیروهای امنیتی و ارتش عراق در منطقه «الحضر» واقع در جنوب شهر موصل در استان نینوی خبر داد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار