تحولات اوکراین؛

حملات هوایی به کی‌یف/ اصابت یک موشک به نزدیک دفتر «زلنسکی»

منابع رسانه‌ای از انجام چند حمله هوایی به کی‌یف پایتخت اوکراین و حملات موشکی متعدد به شهر «زاپروژیا» و وقوع چند انفجار در این شهر خبر دادند.
کد خبر: ۵۴۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ - 10October 2022

حملات هوایی به کی‌یف/ اصابت یک موشک به نزدیک دفتر «زلنسکی»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، منابع‬ رسانه‌ای از انجام چند حمله هوایی نیروهای روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین و شنیده شدن صدای چند انفجار در این شهر خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تصاویری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که برخاستن ستون‌های دود از پایتخت اوکراین را نشان می‌دهد.

خبرگزاری دولتی اوکراینی «اونیان» در حساب تلگرامی خود اعلام کرد که صبح امروز چهار انفجار در کی‌یف شنیده شد و گزارش‌هایی نیز درباره عملکرد پدافند هوایی ارتش اوکراین در استان کی‌یف منتشر شد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که این انفجارها حوالی ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی و یک ساعت پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کی‌یف رخ داده است. این خبرگزاری افزود که خبرنگارانش چندین آمبولانس را دیده‌اند که به سمت محل انفجارها در مرکز شهر حرکت کردند.

«آنتون گراشچنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین نیز گفت که یک موشک در خیابان «ولادیمیر سکایا» کی‌یف جایی که مقر سرویس امنیت دولتی و دفتر رئیس جمهور اوکراین در نزدیکی آن قرار دارد، سقوط کرد.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف نیز از وقوع چند انفجار در منطقه «شفچنکوفسکی» در مرکز این شهر خبر داد و افزود که خدمات اورژانس در حال ارسال به منطقه است و جزئیات بیشتر درباره این حادثه بعداً اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری «Strana.ua» هم گزارش داد که ساکنان منطقه «پچرسک» در کی یف از وقوع سه انفجار قوی در این منطقه خبر داده و گفتند که صدای این انفجارها در سایر مناطق این شهر شنیده شد.

این خبر در حالی است که منابع رسانه‌ای بامداد امروز دوشنبه از وقوع چندین انفجار به علت حملات موشکی متعدد به یک مجتمع مسکونی در مرکز شهر زاپروژیا خبر دادند.

به گفته منابع مذکور، در این حملات که با ده‌ها موشک و راکت صورت گرفت، چند نفر کشته شدند.

«الکساندر استاروخ» فرماندار زاپروژیا که چندی پیش از اوکراین جدا شده است، اعلام کرد که گلوله باران و حمله موشکی شبانه به این شهر باعث ویرانی یک مجتمع مسکونی چند طبقه و زخمی شدن چند نفر شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار