رئیس موزه سینما:

نیروهای انقلابی به هنر و فعالیت‌های غیرکلامی توجه کنند

اسماعیلی با تاکید براینکه نیروهای انقلابی به هنر و فعالیت‌های غیرکلامی توجه کنند، گفت: یادگیری‌های امروزه نسل جدید صوتی و تصویری و با استفاده متنون هنری است لذا برای تغییر نگرش باید با استفاده از صوت و تصویر به درون باورها نفوذ کرد.
کد خبر: ۵۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ - 15October 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مجید اسماعیلی» مدیر موزه سینما در اختتامیه رویداد ملی «یک‌صدا ایران» ویژه تولیدات تیم‌های هنری نوجوان برای ایران به اغتشاشات اخیر اشاره و اظهار داشت: جریان مقابل با تصویر، صدا و موسیقی با ما می‌جنگند که لازم است ما نیز اقدامات متناسب را ساماندهی کنیم. طی۱۰ روز گذشته در فضای مجازی تصاویری را می‌دیدیم که تخریب‌گر و ناامید کننده بود و فضای سیاه ایجاد می‌کرد.

وی تبدیل تهدیدات به فرصت را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: جمع شدن نوجوان‌های متعهد اتفاقی است که سود آن قطعاً از ضرر‌هایی که این روزها برای کشور ایجاد شده است بیشتر خواهد بود و ضروری است که نیروهای انقلابی به هنر و فعالیت‌های غیرکلامی توجه کنند.

مدیر موزه سینما به شیوه‌های جدید آموزش پرداخت و افزود: درباره نوجوانان مشکل این است که یادگیری از کنترل ما خارج شده است و باید آن را دست بگیریم؛ خیلی از یادگیری‌های امروزه نسل جدید صوتی و تصویری و با استفاده متنون هنری است لذا برای تغییر نگرش باید با استفاده از صوت و تصویر به درون باورها نفوذ کرد.

اسماعیلی به نقش شبکه‌های ضد انقلاب ایران‌اینترنشنال در اغتشاشات اخیر پرداخت و تاکید کرد: مهم‌ترین بازیگر این ایام اغتشاشات شبکه ایران اینترنشال است که کشورمان را پُر از تبعیض و فقر نشان می‌داد این درحالی است که گوشه‌ و کنار شهر مکه به عنوان گران‌ترین شهر دنیا پُر از فقر است و تنها چند سالی است به زنان اجازه زانندگی می‌دهد.

اسماعیلی تولید محصولات تصویری برای اغناسازی مخاطبین نوجوان را ضروری دانست و اظهار داشت: ما ایرانی‌ها نقطه‌ی مهم تاریخ و نقطه ثقل ظهور هستیم که بیشترین کسانی که مددکار امام زمان (عج) خواهند بود را شامل می‌شویم و درحالی که شیطان به‌عنوان دشمن درجه یک انسان تولید عداوت و بغض می‌کند باید هرآن چیزی که باعث دشمنی بین انسان‌ها شود را مورد حمله قرار دهیم چراکه هر کاری که باعث دشمنی و کینه می‌شود کار شیطان است و ما در کشورمان زمینه‌های این کینه و نفرت را داریم چون شکاف طبقاتی، اختلاف فرهنگی و تنوع قومیتی و مذهبی داریم.

در ادامه تیم‌های نوجوان حاضر در رویداد «یک‌صدا ایران» به طرح سوالاتی پیرامون مسائل مختلف پرداختند و اسماعیلی به گروه‌های نوجوان پاسخ داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها