تبریک مجلس اعلای اسلامی عراق به رئیس‌جمهور جدید

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی، انتخاب «عبداللطیف رشید» به عنوان رئیس‌جمهور عراق را تبریک گفت.
کد خبر: ۵۵۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ - 16October 2022

تبریک مجلس اعلای اسلامی عراق به رئیس‌جمهور جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پیامی، انتخاب دکتر «عبداللطیف رشید» را به عنوان رئیس‌جمهور عراق تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «به برادرمان دکتر عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق بابت دریافت اعتماد نمایندگان مردم، تبریک می‌گوییم و از خداوند خواستار توفیق برای ادای مسئولیت‌های ملی و اقدامات مخلصانه در راستای عزت، وحدت و ثبات عراق هستیم».

در این پیام همچنین به مردم عراق بابت گذار از این مرحله و برداشتن گامی دیگر در راستای دموکراسی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تبریک گفته است.

شیخ همام حمودی در آخر ابراز امیدواری کرد که شرایط پیش رو مسیری رو به سازندگی، امنیت و شکوفایی عراق باشد و ناکامی‌های گذشته را جبران کند.

پنج‌شنبه هفته گذشته پس از گذشت یک سال و سه روز از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، با وجود کشمکش‌های طولانی میان دو حزب اصلی کُرد، سرانجام نشست انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور برگزار شد.

پس از شمارش کلیه آراء اخذ شده در دور دوم رأی‌گیری در پارلمان عراق، عبداللطیف رشید موفق شد ۱۶۲ رای را به خود اختصاص دهد و توانست برهم صالح را با ۹۹ رای از دور رقابت خارج کند و رسما رئیس جمهور عراق شود.

انتهای پیام / ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار