فراکسیون حزب الله:

دشمن از ترس ما توافق مرز‌های دریایی را پذیرفت

رعد تأکید کرد: اگر قدرت حزب الله و سلاحش و ترس دشمن از این نبود که وارد جنگ پرهزینه شود، قطعا توافق مرز‌های دریایی را نمی‌پذیرفت.
کد خبر: ۵۵۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱ - 16October 2022

دشمن از ترس ما توافق مرز‌های دریایی را پذیرفتبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وفاداری به مقاومت (وابسته به حزب الله) تأکید کرد که رژیم موقت صهیونیستی به خاطر ترس از جنگ با حزب الله با توافق ترسیم مرز‌های دریایی موافقت کرد.

پایگاه خبری العهد به نقل از رعد گزارش داد: چه کسی ماهیت این دشمن نژادپرست و جنایتکار را بر ملا کرد و الگو‌های آن را از بین برد و آن را اسیر معادله‌ای کرد که فقط باید به اراده ملت مقاوم لبنان تن بدهد.

وی ادامه داد: این دشمن، استخراج گاز از آب‌های منطقه‌ای ما را پذیرفت. چرا پذیرفت؟ زیرا حزب الله این مسئله را تحمیل کرد. اگر قدرت حزب الله و سلاحش و ترس دشمن از این نبود که وارد جنگ پرهزینه شود، قطعا اقدام به این توافق نمی‌کرد.

این مقام لبنانی خاطر نشان کرد: ما تا کنون به این دشمن اطمینان نداشته‌ایم و هرگز نخواهیم داشت. به همین دلیل تا به امروز موضع خود را علنی نکرده‌ایم. دشمن گفته [با توافق]موافق است، ولی پس از امضای آن، خواهیم دید که چگونه اجرای آنچه را امضا کرده، تضمین خواهد کرد.

رعد با اشاره به اینکه این مسئله مایه افتخار همه در لبنان است، تصریح کرد: کسانی که بنا به دلایلی، حزب الله را به سخره می‌گفتند و منافع و ذهنیت خاصی داشتند، هیچ ربطی به منافع کشور نداشتند. اما پس از این توافق، می‌توانند بگویند که برای تضمین اجرای این توافق، نیازی به مقاومت وجود ندارد؟».

وی همچنین گفت: فراکسیون حزب الله خواستار رئیس جمهوری است که منافع لبنان را تضمین کند، نه اینکه آمریکا به او دستور دهد و اطاعت کند، بلکه باید مطیع منافع ملی کشور باشد.

این مقام حزب الله در پایان تأکید کرد: رئیس جمهور آینده لبنان باید کسی باشد که نقش این جنبش در حفاظت از حاکمیت ملی لبنان را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها