مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در بستر زمان جاری است/ حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس نیازمند پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس باید نسبت به گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در طول سال اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۵۵۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 19October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن شهید باهنر برگزار شد، اظهار داشت: مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در بستر زمان جاری است؛ بر همین اساس دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس باید نسبت به گرامیداشت این مناسبت‌ها در طول سال اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات اخیر برخی از دنباله‌کنندگان دشمن در متشنج کردن امنیت جامعه طی یک ماه گذشته، گفت: اگر برخی از دستگاه‌ها و نهادهای استانی برای مقابله با اقدامات ساختارشکنانه اخیر فرصت گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس را از دست داده‌اند؛ مناسبت‌های پیش‌رو همچون روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و دهه فجر بهترین فرصت برای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت است.

این مسئول در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان در سطوح شهرستانی و استانی در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و دهه پایانی صفر افزود: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پاسداشت مناسبت‌های ملی این حماسه عظیم نباید به هفته دفاع مقدس محدود شود؛ از طرفی زنده نگهداشتن دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت از ابتدا مورد توجه مسئولان ملی، استانی و شهرستانی با هرگونه گرایش فکری بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر صد برابر شدن آثار تألیفی حوزه دفاع مقدس یادآور شد: معظم له در دیدار اخیرشان با پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در طلیعه هفته دفاع مقدس انجام گرفت بر انتقال تجارب از رزمندگان به نسل‌های جدید تأکید داشتند؛ بر همین اساس یکی از ماندگارترین عرصه‌های انتقال تجربه به نسل‌های بعدی ارائه تجربیات در قالب کتاب و نشر آن و ارائه به جامعه است.

وی بیان داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در راستای تحقق فرمایش فرمانده معظم کل قوا مدتی است که بر حوزه تألیف و نشر کتاب متمرکز شده است که در این مسیر با محدودیت‌هایی مواجه بوده و هست. امیدواریم با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه‌های متولی از این محدودیت‌ها عبور کنیم.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دارای نقش برجسته‌ای در حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس هستند، تأکید کرد: اعضای این شورا باید در حوزه‌های تألیف، ارزیابی، چاپ، نشر و خرید آثار توسط جامعه هدف، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی را پشتیبانی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در حوزه چاپ و نشر کتاب بیش از ۱۲۰ اثر تألیف شده که مرحله ارزیابی را پشت سر گذاشته در اختیار دارد که نشر این مجلات نیازمند است.

وی گفت: امروز یک رقابت سنگین بین تولیدات محتوایی آرمانخواهانه و تولیدات کاسب‌کارانه هست که قالباً تولیدات دسته اول با موانع مواجه هستند و تولیدات دسته دوم مورد حمایت واقع می‌شوند که امیدواریم با پشتیبانی‌های استانی و ملی محتواهای تولیدی در حوزه ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست تعدادی از اعضای ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای پاسداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس به بیان نقطه نظرات خود در راستای رونق‌بخشی به گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت تا پایان سال جاری پرداختند.

گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در بستر زمان جاری است/ پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی از حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس

گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در بستر زمان جاری است/ پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی از حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس

گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در بستر زمان جاری است/ پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی از حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس

گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در بستر زمان جاری است/ پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی از حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها