مدیرکل حفظ آثار مقدس خراسان رضوی:

مردم ایران اسلامی در دفع فتنه‌ها سربلند هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: اگر هجمه‌ گسترده فرهنگی و امنیتی که بر ایران اسلامی وارد شده بر هر کشور یا نظام حکومتی دیگر وارد می‌شد آن حکومت از هم می‌پاشید، اما ایستادگی ایران اسلامی بیانگر این حقیقت است که مردم همیشه در صحنه میهن ما متدین، خودپالایش و خودنگهدار است و در مقابل این چنین هجمه‌هایی ایستاده و در دفع فتنه و آشوب سربلند است.
کد خبر: ۵۵۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ - 25October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان خراسان رضوی و فرمانده گروه نور هوافضای سپاه پاسداران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: مسئولان یگان تحت امر گروه نور در دوره‌های گذشته برای ارائه ماکت‌های موشکی و برپائی آن در محیط مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی اعلام آمادگی کرده بودند؛ بر همین اساس امید هست که در این عرصه از مشورت‌های گروه نور هوافضای سپاه بهره‌مند شویم.

وی یادآور شد: استان خراسان رضوی در زمینه بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس، برخلاف برخی از استان‌های کشور که زودتر کار خود را شروع کرده‌اند، در این زمینه دیر اقدام کرده و بر همین اساس می‌طلبد که با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها، یگان‌ها و مجموعه‌های مختلف این مهم تسریع گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مأموريت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بین‌بخشی است، خاطرنشان کرد: در این حوزه جمعی از کارکنان نیروهای مسلح با عضویت‌های مختلف با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همکاری دارند و لذا هرچه که این بخش تقویت شود خیرات و برکات آن به همگان خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی یک شبه صورت نمی‌گیرد بلکه تدریجی و در بستر زمان انجام می‌شود، گفت: اگر اقدامی مهم برای مقابله با تهاجمات در بستر زمان شکل بگیرد قطعاً جامعه هدف واکسینه خواهد شد. برای نمونه برای تفاهم بین نسلی با نوجوانان گفت‌وگو می‌کنیم اما اینکه چقدر از آن‌ها اقناع یا مجاب شوند قطعاً نیازمند زمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آشوب‌های یک ماه اخیر در سطح کشور تأکید کرد: اگر این حجم از هجمه‌های فرهنگی و امنیتی بر هر کشور یا نظام حکومتی دیگر وارد می‌شد آن حکومت از هم می‌پاشید اما ایران اسلامی ثابت و پابرجاست این حقیقت نشان از آن دارد که جامعه ایران؛ متدین، خودپالایش و خودنگهدار است و در مقابل این چنین هجمه‌هایی ایستاده و در دفع فتنه و آشوب سربلند است.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: در هر اتفاق یا آشوبی که در کشور انجام شده باید بررسی شود که چند درصد تجمع‌کنندگان، آشوبگر و چند درصد فقط تماشاگر بودند؟!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان با اشاره به اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن وظیفه تمامی دستگاه‌هاست، گفت: هر دستگاه یا مجموعه‌ای باید از طریق کارآمدسازی کارکنان خود باید با این تهاجم مقابله کند. اقداماتی نظیر حل مشکلات مردم، پاسخگوئی درست و اطلاع‌رسانی دقیق از بروز اتفاقات مختلف جلوگیری خواهد کرد.

اعلام آمادگی گروه نور هوافضای سپاه در فضاسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان

فرمانده گروه نور هوا فضای سپاه پاسداران نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان خراسان رضوی، ابراز داشت: اگر چه برای برخی از اقشار جامعه مثل دانشجویان اقدامات مجموعه هوافضای سپاه در عرصه‌های پهپاد، پدافند و موشک باورپذیر نبوده اما آشنایی آن‌ها با برخی دستاوردهای این نیرو که از طریق رسانه‌های تبیین شده آگاهی آن‌ها را نسبت به توانمندی‌های هوافضای سپاه ارتقا داده است! بر همین اساس گروه نور در این زمینه برای کمک به مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی آمادگی‌های لازم را دارد.

وی با بیان اينکه سربازی پیشکسوتان دفاع مقدس افتخار بزرگی است، تصریح کرد: با اتمام پروژه عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و موزه‌آرایی، و همچنین استفاده از راویان مجرب دفاع مقدس؛ خانواده کارکنان این نیرو می‌توانند در بازدید از این مرکز و بهره‌گیری از محتوای آن، در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های مؤثری بردارند.

فرمانده گروه نور هوافضای سپاه پاسداران در پایان صحبت‌های خود ضمن اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور و نیز حضور برخی از نوجوانان فریب‌خورده در آن یادآور شد: این رویدادها وظایف فرهنگی شما را به جهت نشر معارف و فرهنگ دفاع مقدس سنگین‌تر می‌کند و می‌طلبد در مدارس حضور مستمری داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها