مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

۱۳ آبان نقطه اوج ایستادگی مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: ۱۳ آبان نقطه اوج حضور امت حزب‌الله پای آرمان‌ها و صیانت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است؛ بر همین اساس در شرایط کنونی، گرامیداشت این روز به‌عنوان یوم‌الله باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۵۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ - 02November 2022

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: در موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، امام خمینی (ره) و سربازان انقلابی ایشان با دولت موقت دو دیدگاه متفاوت داشتند. دولت موقت به دنبال عذرخواهی ایران از آمریکا و تحویل سفارت این کشور بود اما امام خمینی (ره) بر اقدام دانشجویان صحه گذاشتند و از سفارت آمریکا به‌عنوان جاسوس‌خانه نام بردند و تسخیر آن را انقلاب دوم نامیدند.

وی با بیان اینکه در انقلاب اول نوکر آمریکا از ایران بیرون رانده شد و در انقلاب دوم آمریکا به‌عنوان کدخدا از ایران اخراج و کارکنان سفارت آمریکا به‌عنوان جاسوس دستگیر شدند، گفت: تسخیر لانه جاسوسی نه تنها تقبیح نشد و دانشجویان پیرو خط امام از لانه جاسوسی اخراج نشدند بلکه انقلابی عظیم‌تر از انقلاب اول خلق شد و برگ زرینی بر افتخارات نظام مقدس اسلامی افزود.

این مسئول یادآور شد: اگر امام خمینی (ره) در جریان تسخیر لانه جاسوسی از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کردند آمریکا دوباره به کشور باز می‌گشت و ایران در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، متحمل شکست می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: تصمیمات ولایت عمیق و کامل اتخاذ می‌شود؛ بر همین اساس امام خمینی (ره) با سعه‌صدر و عمق اندیشه موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را بررسی کردند و تصمیم نهایی را گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: از آن روز تاکنون دو جریان که یکی مدعی سازش با آمریکا و رعایت قوانین بین‌المللی است و دیگری ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه را در پیش گرفته، در تقابل با یکدیگر قرار دارند اما بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مقاومت، راهبرد اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: ۱۳ آبان ابهت پوشالی نظام سلطه و آمریکا شکست و اقدام دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی موجب عصبانیت آن‌ها شد. در آن مقطع این نگرانی وجود داشت که عصبانیت دولت ایالات متحده آمریکا چگونه فروکش خواهد کرد که این دولت با انجام مجموعه‌ای از اقدامات، به دنبال تنبیه ایران بود و دشمنی‌های خود را تشدید کرد اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه همین که آمریکایی‌ها نتوانستند به اهدافشان برسند نشان از شکست آن‌ها و پیروزی ما دارد، سیاست‌های خصمانه آن‌ها راه به جایی نبرد.

این مسئول افزود: از ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تا امروز، ۴۳ سال می‌گذرد و آمریکا در قبال ایران هر آنچه می‌توانسته انجام داده تا مانع روند پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی شود اما با مقاومت، حضور در صحنه و عمل به تکلیف امت حزب‌الله، دسیسه‌های دشمن خنثی شد که این امر نشان از توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رضوی تصریح کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی یک ملت مظلوم که زیر شلاق ستمگران قرار داشت قد برافراشت و ضمن دفاع از حق خود، با برقراری ارتباط بین آزادیخواهان و تشکیل یک زنجیره، جبهه مقاومت را شکل داد و با حمایت از جریان‌های مبارزاتی در برابر نظام سلطه ایستاد.

وی تأکید کرد: به کوری چشم دشمنان که تحمل تثبت نظام مقدس اسلامی را در داخل کشور نداشتند امروز تفکر انقلاب اسلامی و مقاومت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی فراگیر شده است.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: ۱۳ آبان نقطه اوج حضور امت حزب‌الله پای آرمان‌ها و صیانت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است؛ بر همین اساس در شرایط کنونی، گرامیداشت این روز به‌عنوان یوم‌الله باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد و پررونق‌تر از گذشته پاس داشته شود تا تقویت روحیه استکبارستیزی را به‌همراه داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، ایادی منطقه‌ای و اذناب آن ناراحت هستند که انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در مرتبه‌ای از امتداد، توانمندی و نفوذ قرار دارد و لذا با ایجاد آشوب و اغتشاش در داخل به دنبال توقف این حرکت توفنده هستند که البته راه به جایی نخواهد برد چراکه تدبیر صحنه قوی و مستحکم است و اشراف بسیار خوبی بر وقایع وجود دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دشمن در تحرکات اخیر همچون عملیات فروغ جاویدان تمام توان و ظرفیت خود را به میدان آورد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را ساقط کند اما با نقش‌آفرینی فراجا، بسیج و نیروهای امنیتی مرصادی دیگری برای آن‌ها رقم خورد که انزوای نظام سلطه و ایادی آن را به همراه داشت.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها